Anpassningar vid återgång efter utmattning

Puttar upp min egen tråd (kanske borde göra en dagbokstråd istället?)

I förra veckan, efter 3 veckor på 50% (och efter 10 månader på 25%), informerade min AG att de kommer fasa ut företagshälsovården för mig :jawdrop: Först kände jag mig stark och tänkte att jahapp, då är det dags för mig att aktivt börja söka annan sysselsättning nu. Men sen fick oron fäste och nu känner jag att jag grävt ner mig i en mörk grop :( Jag har min läkare och psykolog via företagshälsovården. Jag kommer behöva söka vård igen någon annanstans och "börja om" processen. Min AG förväntar sig tydligen att jag snart är frisk. Det kommer definitivt inte skynda på min rehab. AG får ju göra så eftersom de inte har medicinskt rehabansvar. Men det känns rätt anmärkningsvärt att jag startade tråden för att jag inte kände att jag fick tillräckligt med anpassningar för att klara 50%, och jag har verkligen kämpat för att få mer/bättre stöd, och nu svarar de med att ta bort det enda stödet jag har.

Jag har en plan/vision framåt men det inbegriper att plugga, och jag vet inte om jag är frisk nog för det. Bara att sondera utbudet och hitta rätt kurser känns som en dränerande uppgift.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 201
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 594
Senast: BernT
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 116
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp