Ansökan pass

Linn-Nora

Trådstartare
Vi skall skaffa pass, lyckades få en tid idag, trots långa väntetider så vi tog den.
För oss vuxna tänker jag att det inte är mer än att fylla i blankett och visa våra id-kort. Men för vårt barn, snart fyra år, skall en blankett fyllas i och vidimeras. Vi har ingen skrivare hemma och inte heller någon vi känner som kan intyga med kort varsel. Det står att man kan fylla i blanketten på polisstationen. Är det den som jobbar där då som kontrollerar att vi är vi? Vi kommer gå hela familjen.

Detta kanske är en dum fråga, men nån kanske har gjort detta och vet? :)
 
Jag har alltså läst på polisens hemsida men jag känner mig alldeles för dum för att förstå helt :o
 
Vi skall skaffa pass, lyckades få en tid idag, trots långa väntetider så vi tog den.
För oss vuxna tänker jag att det inte är mer än att fylla i blankett och visa våra id-kort. Men för vårt barn, snart fyra år, skall en blankett fyllas i och vidimeras. Vi har ingen skrivare hemma och inte heller någon vi känner som kan intyga med kort varsel. Det står att man kan fylla i blanketten på polisstationen. Är det den som jobbar där då som kontrollerar att vi är vi? Vi kommer gå hela familjen.

Detta kanske är en dum fråga, men nån kanske har gjort detta och vet? :)

Japp, då vidimerar polisen. Men det krävs just att alla vårdnadshavare är med. Och kan legitimera sig!
 
Är båda föräldrarna med så jag bara behövt lämna in blanketten som har funnits utskriven på passexpeditionen.

Japp, då vidimerar polisen. Men det krävs just att alla vårdnadshavare är med.

Tack! Då var det som jag tänkte ändå :)
Jag vill ju inte komma dit och så har vi missat att ta med något så tiden går om intet.
Men då antar jag att det räcker med att hela familjen åker dit (alla ska få pass) och att vi föräldrar tar med våra legitimationer.

Tack igen!
 
Vi gjorde det när jag var minderårig, men det är ju så klart länge sen. Vet att min syster fick ett nytt pass också vid ett senare tillfälle som inte myndig och då behövde båda föräldrarna åka med in till polisstationen. Det var polisen som intygade att mamma och pappa var de som de utgav sig för att vara (med deras körkort också antar jag?) men det var väldigt viktigt att båda var med.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 836
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog mig 5 år att återfå beviljad färdtjänst trots att jag hade haft det flera år efter hästolyckan. Jag återfick mitt körkort...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 898
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 664
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp