Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En förutsättning till o kunna anmäla är att du har anlitat en utbildad hovslagra som är ansluten till Hovslagarföreningen, annars kan du inte göra mkt
Det finns ju säkert en hel del utbildade hovisar som valt att inte vara med där.
Jäpp ansvarsförsäkringen skyddar dig som hästägare mot uppkomna kostnader i orsakade av hovslagaren. Försäkringen träder in även vid slarv eller grov oaktsammhet men i de fallen så lär försäkringbolaget kräva tillbaks beloppet av hovslagaren.
Måste hovisen vara medlem i Hovslagarföreningen för att försäkringen ska gälla? Är det verkligen riktigt?
Det finns ju säkert en hel del utbildade hovisar som valt att inte vara med där.
Har dom valt att inte vara med där har dom förhoppningsvis tecknat en Företagsförsäkring där ansvarsförsäkring ingår i annat förs.bolag.
Men oavsett om hovslagaren har ansvarsförsäkring eller inte så kan väl jag begära ersättning. Det är ju inte mitt problem om hovslagaren får ta de pengarna ur egen ficka, eller om de täcks av en försäkring...
Behövs det en rättslig process till för att få ut pengar då?
Har hört att det är det ansvarsförsäkringen är till för, att betala hovslagarens rättskostnader.
Vi får väl hoppas att den här personen har vett nog att erkänna sitt misstag och göra rätt för sig. Jag är i och för sig ganska övertygad om att personen är ansluten.
Är man seriös så borde man väl bli ganska skärrad och illa till mods av att ha verkat två hästar kraftigt halta, och vilja göra rätt för sig.
Det finns inget hovslagarförbund men väl en hovslagarförening.
018-429944
.