Men JÖSSES vad dyrt det är! Trodde aldrig att Link skulle ha Stockholms-priser![]()
![]()
![]()
nej, det är inte Stockholmspriser. Än.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men JÖSSES vad dyrt det är! Trodde aldrig att Link skulle ha Stockholms-priser![]()
![]()
![]()
Tack för tipset!
Uppsala har definitivt de där, Lin/Norrköping också tror jag. Och från mig till Uppsala finns det ju direkt-tåg, så det kanske skulle kunna gå...
Tänkte dock - dumt nog- att jag skulle komma in i Sthlm, så då behöver jag inte söka någon annanstans. Dumma Dressyrtjej
Men nu blir det väl bara att skriva HP flera gånger och försöka igen nästa höst...
Falun! Ska bli skitkul!Lite avisVart någonstans?
Djursjukskötare är ett stundom tufft men otroligt roligt yrke. Vill du bli det så sök igen (för som jag uppfattade ditt inlägg kom du inte in i år).Sökte lite olika, mitt förstahandsval var Djursjukskötare men klarade inte matten i våras, är antagen på det som jag sökte lite för skojs skull men är osäker, jag tror utbildningen är SKITROLIG men sen då?
Kandidatprogram - Manus för film och TV är utbildningen, blir ju en rätt lång flytt isåfall så är i valet och kvalet, annars kan jag läsa på Vux i höst, eller söka jobb, just nu har jag bara jobb över sommaren
Behöver både läsa matte B och sen få betydligt högre högskoleprov, i dagsläget är mina meriter långt ifrån tyvärr..Djursjukskötare är ett stundom tufft men otroligt roligt yrke. Vill du bli det så sök igen (för som jag uppfattade ditt inlägg kom du inte in i år).
Oj 1,6 på veterinär! :OÄr det fler än mig som uppfattat att antagningsgränserna generellt verkar lägre i år? eller är det bara slumpen på mina sökta utbildningar (SLU)
Är det fler än mig som uppfattat att antagningsgränserna generellt verkar lägre i år? eller är det bara slumpen på mina sökta utbildningar (SLU) ? Kan det ha något att göra med minskande barnkullar? efter detta intaget ligger gränsen på vad det andra år varit efter att sista reserv kallats in så det skiljer ju en hel del. Hoppas det håller i sig till nästa år..
Fast det är ju fortfarande ett jättelågt HP?Till mitt förstahandsval, lärare 4-6 på distans i Sundsvall så var det högre HP än förra hösten. 0,1 förra och 0,3 i år. En bra höjning tycker jag.
Fast det är ju fortfarande ett jättelågt HP?
Edit: Eller vänta, jag kanske fattade fel. Nevermind!
Jag insåg det efter några minuters betänketid.Haha ja det är jättelågt men det är ju allmänt känt att det är barnsligt lågt HP till lärarprogramen. De har ju pratat om att det borde införas att minimumkrav som inte är baserat på vad de lägsta som söker har. Där av att jag tycker att ökningen är bra![]()
Jag sökte in på sociologi bara för skojs skull med mina betyg.
Reservplats 52 och meritvärde 14,58![]()
![]()
Hade tänkt gratulera dig till att du slipper läsa sociologi . .![]()
Är det jättedåligt?
Jag jobbar som lokalvårdare nu och alla bara tjatar om att jag borde börja plugga nångång, så jag tänkte att jag chansar (min bästis läste sociologi och är nöjd och har ett intressant jobb nu) har liksom inte en susning om vad jag vill bli när jag blir stor, har sökt till lokförare och kom inte in heller
haha.
Nejdå
Jag läste sociologi A och det var mest bara det att hela kursen blev kaosartad. Läraren hånade mitt huvudämne (tror inte han visste att det fanns elever därifrån där) och en av eleverna hade fasen bestämt sig för att gå i krig med en av lärarna; han ställde sig upp mitt på föreläsningarna och called him out och skickade mail till gruppen om bristerna och allt. Jag minns bara hur otroligt skakig och kaosig hela kursen var.
Och om man inte gillar matematik - Chi2 och signifikanstester är inte jätteroligt. Eller hur, @Reykjavik?
Men absolut, om du är intresserad och kursen har ett bra, vettigt upplägg tror jag absolut att det kan vara roligt! För mig kändes det mest som en påtvingad kurs inom programmet.![]()
Jag hatar matte (har inte ens läst matte B- vad är Chi2 och signifikanstester liksom
) har därför lite begränsat utbud av vad jag kan söka, haha.
Har hört att det är en lite flummig utbildning, vet av en bekant som ångrar sig nu när hon gått ut att hon ens gick den![]()