Antagningsbesked HT 2015

Har sökt

1. Juristprogrammet

kommer jag inte in har jag garanterad plats vid kurser inom programmet jag läser för stunden
2. Förvaltningsrätt
3. Rätt och utveckling

Jag hoppas att betygsgränsen sänkts med 0,2 till hösten på jurist (inte troligt) eller att HP sänkts med 0,05 (inte heller troligt). Har det inte sänkts gör det inte så mycket, har ett år kvar på nuvarande programmet och då kommer jag vid början på jurist nästa höst (för då SKA jag in) troligen räkna bort några terminer!

Jag söker till sista terminen på min utbildning, de andra ska göra sina examensarbeten till hösten, men det har jag fått tillgodoräkna mig från tidigare utbildning så jag hoppas få klättra upp och bli färdig en termin tidigare. Läser till läkare.

Om det inte finns plats till hösten får jag vänta och läsa sista terminen tillsammans med min klass till nästa vår.

För att inte bli helt sysslolös till hösten (jag får väl jobba också iofs) så har jag sökt en distansutbildning i kreativt skrivande. Mitt högskoleprov har dock gått ut så jag söker enbart på mina betyg och de är väl inte de bästa i världen. Var väldigt skoltrött sista året på gymnasiet och då sabbade jag många kurser. Högskoleprovet blev min räddning till högre studier.
Du och jag måste gå i samma klass (men i olika halvor förmodligen). Vinkvink! Har ett mkt bra intryck av klassen över oss så hoppas du kommer in där, annars låter kreativt skrivande jättekul! Lycka till oavsett!

Du och jag måste gå i samma klass (men i olika halvor förmodligen). Vinkvink! Har ett mkt bra intryck av klassen över oss så hoppas du kommer in där, annars låter kreativt skrivande jättekul! Lycka till oavsett!

Haha, jag hade fått för mig att du läste i Umeå! Jag hoppad in i den här klassen när vi började med termin 6 så jag har inte riktigt hunnit träffa alla människor, och nu träffar man ju knappt nån!

Jag har sökt vidareutbildning till bagare/konditor och fick komma på antagningstest, men de har flyttat på datumet så det krockar och dessutom har jag fått jobb som sträcker sig över terminsstart, så det får bli ett annat år.

Har sökt lite distanskurser till hösten dock, bland annat jöken.

Haha, jag hade fått för mig att du läste i Umeå! Jag hoppad in i den här klassen när vi började med termin 6 så jag har inte riktigt hunnit träffa alla människor, och nu träffar man ju knappt nån!
Jag har gått från T1 men läste mycket riktigt en termin i norr också! Vi måste säga hej om vi råkar på varandra :), jag är Sofia i andra klasshalvan, med ett efternamn långt bak i alfabetet! Sen är jag rätt kass på att gå på föreläsningarna också, tyckte det var ostrategiskt av kursledningen att lägga kirurgins temadagar på fredagarna för då var man så hemskt utmattad efter veckorna. well well, ska sluta OTa nu! Lycka till hur det än blir!

Jag har sökt några kurser på distans. Förstahandsvalet är Psykologi II (är snart färdig med Psykologi I), men jag ska ha rejält med tur för att komma in, det krävdes 60 hp i andra urvalet för att komma in förra höstterminen och jag hade 45 hp registrerade när jag sökte. I annat fall får det blir spädbarnspsykologi och hälsopedagogik på 15 hp vardera, där jag kan vara säker på att komma in eftersom de tar in via resultat på högskoleprovet. Hoppas ändå, aningen naivt säkerligen, på att komma in på Psykologi II. Om inte annat får jag hoppas på att det hoppar av lite folk de första tre veckorna så att jag får en reservplats!

Jag pluggar till landsbygdsutvecklings agronom, men den här terminen har vi helt fritt så jag har valt lite olika kurser. ska dock bli spännande och se om jag får alla första handsval.

1. arbets-och ledarskapspsykologi och praktik 5hp
2. Entreprenörskap och landsbygdsutveckling 10hp
3. Miljökonsekvensbeskrivning, planering och miljökommunikation 10hp
4. Skogsbruk och virkesproduktion 5hp
5. Tillämpad civilrätt 5hp
6. Marknadsföring 10hp
7. Fårproduktion och landskapsvård 10hp
8. Juridisk introduktionskurs 10hp

De fem första hoppas jag såklart att komma in på! :)

Ja imorgon är dagen äntligen här! Super nervös, som jag alltid är vid besked av alla dess slag:nailbiting:

Lycka till alla, och håller tummarna för enbart bra besked imorgon:D

Eller hur lär man behöva vänta till eftermiddagen för att få beskedet? Ingen idé att sitta uppe till midnatt menar jag? :)

Det verkar vara eftermiddagen som gäller så då utgår jag från att antagning.se kommer börja lägga ut vid 15, sidan kommer krascha och man kommer in vid 17. :D Skämt åsido, det lär vara knökfullt!

Jag har sökt programmet för muséer och kulturarv på 180 hp - jag skulle vara överlycklig om jag kom in. :eek:

Lycka till alla, imorgon! Hoppas på massa glada besked i tråden. :)

Jag har sökt Beteendevetenskapligt program på distans, som förstahandsval. Dock vet jag faktiskt inte om jag vill studera i höst, lär antagligen vänta till 2016.

Lycka till allihop!

Det verkar vara eftermiddagen som gäller så då utgår jag från att antagning.se kommer börja lägga ut vid 15, sidan kommer krascha och man kommer in vid 17. :D Skämt åsido, det lär vara knökfullt!

Jag har sökt programmet för muséer och kulturarv på 180 hp - jag skulle vara överlycklig om jag kom in. :eek:

Lycka till alla, imorgon! Hoppas på massa glada besked i tråden. :)
Håller tummarna för dig! En blivande framtida arbetskamrat ser jag :) eller ja, vi kommer att vara inom samma bransch/område i alla fall :)

Håller tummarna för dig! En blivande framtida arbetskamrat ser jag :) eller ja, vi kommer att vara inom samma bransch/område i alla fall :)

Ja, jag såg det! Superkul! :D Jag hoppas bara att jag kommer in med mina medelmåttiga betyg. Att söka in på folkhögskolebetyg fast jag har 4/4 är aldrig roligt. :eek::nailbiting:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta... 2
Svar
37
· Visningar
2 657
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31