Bukefalos 28 år!

Antagningsbesked HT 2015

Jag har kommit en på en kurs på 30 Hp som heter idrottsmedicin och idrottsvetenskaplig metod som jag väldigt gärna vill gå men dels går den i Stockholm och det är totalt 27 dagar som är fysiska träffar. Som vikarie tror jag det är rätt omöjligt att få göra det på arbetstid :( Sen är jag 11e reserv också på master inom fysioterapi men den sökte jag mest för skojs skull, jag satsar mer seriöst på master nästa höst.
 
Har en liten fråga också, visst kan jag stå kvar som reserv till en 7,5 hp kurs utan att riskera min plats på programmet om jag blir antagen till den fristående kursen?
För man får väl läsa 45 hp /termin?:)
 
Är de andra valen strukna för att förstavalet tog upp de poängen du kunde bli antagen till måste du isåfall (tror jag) göra en sen anmälan till de andra valen om du vill ha en chans att komma in på dem.

JAG KOM IN PÅ MITT FÖRSTAHANDSVAL!!! :bump::bump::bump::bump::bump:
Fastnade som andra reserv förra året, höjde mig på hp från 1.10 till 1.40 och kom in nu! Tur ja höjde mig, krävdes 1.30 för att komma in i år. :o
Så nu blir det kognitionsvetare av mig! :D (3årigt kandidatprogram i gbg)
GRATTIS! Kommer ihåg att du sökte samtidigt som mig (men inte till samma sak), eftersom vi båda sökte till Gbg. Härligt att du kommit in nu!
 
Jag kom in på vad jag hade sökt, yrkeslärare. Men min kollega som sökt samma kom inte in, så jag är ledsen för hennes skull, och min egen som inte får sällskap:cool:
 
Jag sökte till biologiprogrammet och kom in. Räknade med att bli antagen också, men jag blev löjligt glad när jag såg beskedet ändå! :bump:
 
Jag kom in på psykologprogrammet i Linköping. Är dock tveksam. Har redan läst 4 år på universitet. Har ett välbetalt jobb (som jag inte är så glad i dock) ska jag orka börja om? Plugga 5 år till och jobba extra på helgerna för att få det att gå runt...
 
Står som reserv på de jag sökte, men bara för de så sökte jag en till kurs (sen ansökan) enligt statistiken såg det ut som att jag hade en chans att komma in, och hoppas att några ska tacka nej till sina platser på dom tidigare :p

Annars har jag en reserv plan, ska läsa nån kurs på gymnasienivå på distans för att höja mitt snitt och sudda bort ett IG.
Sen ska jag plugga satan till högskoleprovet i höst. och söka igen till våren.
För nu är jag taggad på att plugga. :up:
 
GRATTIS! Kommer ihåg att du sökte samtidigt som mig (men inte till samma sak), eftersom vi båda sökte till Gbg. Härligt att du kommit in nu!

Tack! :D :D
Just det! Jag flyttade ju hit ändå förra året och har läst annat, löste det sig med boende och djur och allt för dig? :)
 
Är det någon som har koll på hur detta med reservplatserna fungerar? Om det står att jag har reservplats 88 och de tar in 18 st, är jag då reserv 88 eller reserv 70? Läste nämligen om en som trodde sig vara reserv 48, 40 togs in och hon kom sen in som reserv 8 ändå :confused: :)
 
Är de andra valen strukna för att förstavalet tog upp de poängen du kunde bli antagen till måste du isåfall (tror jag) göra en sen anmälan till de andra valen om du vill ha en chans att komma in på dem.

JAG KOM IN PÅ MITT FÖRSTAHANDSVAL!!! :bump::bump::bump::bump::bump:
Fastnade som andra reserv förra året, höjde mig på hp från 1.10 till 1.40 och kom in nu! Tur ja höjde mig, krävdes 1.30 för att komma in i år. :o
Så nu blir det kognitionsvetare av mig! :D (3årigt kandidatprogram i gbg)
Kognitionsvetare??
 
Är det någon som har koll på hur detta med reservplatserna fungerar? Om det står att jag har reservplats 88 och de tar in 18 st, är jag då reserv 88 eller reserv 70? Läste nämligen om en som trodde sig vara reserv 48, 40 togs in och hon kom sen in som reserv 8 ändå :confused: :)

Är du reserv 88 är det 88, oavsett hur många som kommit in.
Är du reserv 1 kommer du in om någon i din urvalsgrupp tackar nej etc.
Den du skriver om verkar ha varit reserv 8, inte 48. Men nr 48 att komma in på utbildningen totalt över alla urvalsgrupper.
Är du med? :D
 
Är 1a reserv i en av urvalsgrupperna till mitt förstahandsval. Så nu går jag runt och hoppas att någon av de 18 som blivit antagen till utbildningen i den urvalsgruppen ska tacka nej så jag "slipper" läsa till mitt andrahandsval (inte för att mitt andrahandsval är ett dåligt val, utan för att jag har varit så sjukt inställd på att komma in på förstahandsvalet).

Kan man inte hoppa fram i tiden till att andra antagningsbeskedet kommer? :nailbiting:
 
Jag har sökt lite fristående kurser inför nästa år, som reservplan om jag inte får något jobb i höst heller. Kandidatexamen våren -13 egentligen, jobbar över sommaren men finns ingen möjlighet till förlängning där tyvärr.

- Jag sökte kreativt skrivande som förstahandsval med motiveringen att det lät roligt och spännande. Kom dock inte in, och står på en reservplats som inte känns realistiskt att tro att jag ska komma in på heller. Var dock rätt väntat, kändes som en populär kurs.
- Som andrahandsval sökte jag en kurs i projektledning, för att det är intressant och dessutom breddar min kandidatexamen, men kom inte in där heller. Var väl också rätt väntat då det känns som något "alla" läser just nu.
- Som tredjehandsval sökte jag familjepsykologi 2 (har läst ettan under läsåret 14/15), och här kom jag in. Samma skola som jag läste ettan på, och är djupt kluven till om jag ska vara glad eller inte. Tempot var nämligen skyhögt på första kursen, och vet av erfarenhet att fortsättningskurserna knappast brukar vara lugnare. Dock är ämnet intressant, och den ligger över hela året, så jag behöver inte söka om inför våren. :up:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 194
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 564
Senast: Blyger
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 552
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp