Anti-glid HJÄLP!

Morran

Trådstartare
Ok, efter lite turer fram och tillbaka med sadlar, så var jag nu helt inställd på att jag var tvungen att byta. Igen. *ångest*
Låter en bekants bekant som är sadelutprovare titta.
En bra och en dålig nyhet.

Den bra: Jag behöver INTE byta mina sadlar. (hopp å dressyr) Pålle har vuxit i sina sadlar som provades ut ngt för stora förra gången.

Den dåliga: I och med pålles muskling och bortagande av utfyllnadspadd, så vill inte sadeln och sadelläget samma sak.
Han har sadelgjordsläget långt fram tillsammans med sin smala manke, vilket gör att sadeln glider fram 4 cm och låser bogarna, samt ligger för nära manken.

Jag fick tre alternativ:

Specialbeställa två nya sadlar = ingen som helst ekonomisk möjlighet för det just nu. Dessutom är han inte färdigmusklad.

Skruva på svanskappa på BÅDA sadlarna.

Försöka med antiglidpad och sån där sadelgjord för tjockishästar.

SNÄLLA säg att det sista alternativet funkar, det är INTE tufft med en stor dressyrpålle med svanskappa!

Sv: Anti-glid HJÄLP!

www.exclusive.nu har antiglidvojlockar. Jag köpte faktiskt en på rea för runt 80 kr. Frakten blev nästan lika dyr. Har du tre remmar till sadelgjorden spänner du i de två yttersta remmarna. Då ligger också sadeln stadigare, jag vet för jag har testat!

Du bör nog kolla din länk :o :eek: :crazy:
Jag tror att det blivit något fel :o :o :o
Fast då vet jag ju inte vad du gör reklam för :angel: :angel: :angel:

Det ska nog vara denna länk.... Om det ver en Exlusiv sida du tänkt länka till.....
Exklusiv

Är detta ett sånt antiglid?
P1010012_150.jpg

Oj! Klickar man på din länk så är det inte hrm... vojlockar som säljs i alla fall...
Har nu beställt två nya, svängda sadelgjordar. Funkar inte det blir det en antiglid-pad. ALLT för att slippa svanskappa....

Ja så går det när man tror sig ha allt i huvet!!!! Men alltid roade den väl någon. Karlarna i vart fall.

Liknande trådar

Islandshäst Hej, jag börjar bli riktigt förtvivlad :cry: Har en liten islandshäst med väldigt kort rygg, ca 36cm sadelläge, hög rumpa, obefintlig...
Svar
6
· Visningar
3 005
Senast: Gotthard
·
Utrustning Köpte en sadel igår åt vår ponny (arabkorsning, kort i ryggen med liten manke), en dressyrsadel där det går att byta koppjärnen... 2
Svar
20
· Visningar
3 397
Senast: super
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 424
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka