Antislickspray som funkar..

Men hjälp... Det står att din hund slickar och du behöver hjälp med det
I mitt huvud är det skillnad på råden till en hund som maniskt slickar på folk på möbler, på sig själv. Tror inte jag är ensam om det?

Buke är fullt av kompetenta personer, vana hundmänniskor, veterinärer, djurskötare.
Vanlig netikett är att inte vara otrevlig när folk vill hjälpa.

Så läs med lite mer eftertanke?
Fast hade jag velat ha den hjälpen hade jag bett om den. Jag uppskattar inte att bli mansplainad.
Tex, istället för att skriva ”Kontakta veterinär”, kan man skriva ”Jag antar att du har kontaktat veterinär”.
 
Tex, istället för att skriva ”Kontakta veterinär”, kan man skriva ”Jag antar att du har kontaktat veterinär”.
Skulle aldrig falla mig in att anta att folk redan varit hos veterinär, men vill man ha relevanta svar så bör man uppge relevant information i sitt inlägg.

Exvis: hunden har varit hos veterinär och är fullt frisk, men har lagt sig till med vanan/ovanan att..
 
Fast hade jag velat ha den hjälpen hade jag bett om den. Jag uppskattar inte att bli mansplainad.
Tex, istället för att skriva ”Kontakta veterinär”, kan man skriva ”Jag antar att du har kontaktat veterinär”.
Tror inte det här kvinnodominerade forumet ger sig till att mansplaina?

Detta är ett glatt och hjälpsamt forum. Ofta med mycket värme.
Och det är ett diskussionsforum! Vill du inte diskutera ska du kanske inte fråga här? för de flesta här vill diskutera. Och hjälpa till.
 
Tror inte det här kvinnodominerade forumet ger sig till att mansplaina?

Detta är ett glatt och hjälpsamt forum. Ofta med mycket värme.
Och det är ett diskussionsforum! Vill du inte diskutera ska du kanske inte fråga här? för de flesta här vill diskutera. Och hjälpa till.

Mansplaina är ju dock en term som förklarar ett fenomen (även om den givetvis är manligt kodad).

Vi kanske kan släppa detta och återgå till huvudfrågan nu.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Grazing
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
268
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 675
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
802
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp