Äntligen hittat rätt bett!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare albasanis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 890
A

albasanis

har äntligen hittat bettet som passar min lilla gubbe :)

Ett rakt kopparbett med fasta ringar och utan nosgrimma, trodde aldrig att han skulle kunna gå på bett överhuvudtaget, utan hack för resten av livet.

Sv: Äntligen hittat rätt bett!

Skönt när man hittar något som man tycker fungerar bra.

vart har du hittat det!????

Lånat av kompis som i sin tur köpt det begagnat.

Det lönar sig att leta... (Säger hon som provade minst 20 bett innan hon hittade ett som hästen trivdes med.) :)

jag tror att pållen kommer att bli tvungen att gå med hack resten av hans liv. Hans tänder är så nedslipade att det gör väldigt ont på honom så fort man betslar. Och innan vi upptäckte det red vi omkring på pelham :crazy: men vi får väl pröva oss fram. kul att ni hittade rätt bett tillslut. :)

Vadå tvungen? Varför skulle det vara fel med det? Om nu hästen fungerar bra på det?

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 371
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 527
Senast: Fazeem
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 058
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 588
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?