App du saknar

Själv skulle jag vilja ha en app som låser upp tidningsartikar för nån krona. Det är så fruktansvärt irriterande att klicka in på en intressant artikel och så är den låst. Jag betalar gärna för att läsa, men orkar/ vill inte registrera mig hos varje lokaltidning som finns i landet.
Ja, eller rent av tio kronor, det känns ok om man är nyfiken nog.

Dyktinder. Jag behöver fixa ett dyknätverk med ett par stycken, just nu matchar min instruktör ihop mig med lite olika personer.
Men det hade varit smidigt med en app för att hitta folk som vill dyka ihop på mer regelbunden basis.
De borde ha den så att den går att använda för olika sporter som tex klättring också och uteritt för orter där stall ligger tätt.

Dyktinder. Jag behöver fixa ett dyknätverk med ett par stycken, just nu matchar min instruktör ihop mig med lite olika personer.
Men det hade varit smidigt med en app för att hitta folk som vill dyka ihop på mer regelbunden basis.
dykarna.nu har forum där man brukar hitta dykkompisar plättlätt.

När jag för ca ett år sedan flög av med dunder och brak mitt ute i skogen och fick en ordentligt smäll mot huvudet, så sökte jag efter en app som man kunde starta vid ridturen och som sedan om man blev stillastående/avsvimmad skulle larma ens fördefinierade kontakter med en gps-position.
Hittade någon som verkade göra just detta, men fick det inte att fungera. Har för mig att den inte fungerade i Sverige.

Garmin har en sådan funktion i Garmin Connect, men då behöver du köpa en klocka förstås.

Det är ju väldigt vanligt att folk säger att vore det inte för evanemang och inbjudningar så skulle de inte ha facebook.
Så en facebookevanemangapp, så man kan hänga med i vad som händer utan att vara medlem i resten av fb.

Meetup är bra för att hitta likasinnade i sitt område att hitta på saker med! Du kan kanske testa att göra en grupp typ "Dykning i xxx" och se om någon nappar?

Jag skulle vilja ha en app för trafikmeddelanden, där man kan välja om man vill ha dem upplästa som på radio (där de bryter ordinarie sändning) och/eller som textmeddelande. Och att meddelandena ifråga sänds ut från mobilmasternas sändare, så når de alla anslutna enheter i rätt område.
Då kan man lyssna på sin cd, ljudbok, spotifylista eller reklamradiostation utan att missa viktiga trafikmeddelanden...

Själv skulle jag vilja ha en app som låser upp tidningsartikar för nån krona. Det är så fruktansvärt irriterande att klicka in på en intressant artikel och så är den låst. Jag betalar gärna för att läsa, men orkar/ vill inte registrera mig hos varje lokaltidning som finns i landet.
HELT enig!
En krona/artikel eller kanske en femma för ett dygn på tidningen ifråga hade varit hur rimligt som helst!
Just det där att tidningarna inte fattar att folk numera inte enbart läser lokaltidningen, utan faktiskt kan läsa tidningar från hela landet, är för mig helt obegripligt. Vår egen lokaltidning är dessutom bedrövligt dåliga på att plusmarkera sina plusartiklar, så 75% av de länkar man klickar på hamnar i en dead end.
Det finns ju liksom inte en chans i hela världen att jag som fattig studerande ska kunna prenumerera på varenda tidning i hela landet! Men jag betalar gärna för att läsa enstaka artiklar! Det handlar liksom inte om att det behöver vara gratis, utan om att man vill slippa prenumerera!

Du anar inte vilka suckar och blickar man då får som icke-Swishinnehavare i Sverige! Folk reagerar ungefär som om jag hade sagt att jag bor i en stuga utan el och gillar att äta hundvalpar till frukost :meh:
Jag anar. Därför undviker jag nogsamt situationer där det kan krävas...

Jag saknar alexa kopplat till amazon. Assistenter i all ära, men alexa slår alla andra på fingrarna, speciellt i sin koppling till amazon där man kan lägga till saker på inköpslistan eller bara beställa bara genom att säga orden till alexa. Dessutom kan alexa roligare historier och konversationer än google och bixby och tråk-siri.
Me want alexa.

Haha, vi var i UK för ett par veckor sedan och suckade och stönade över att man inte kunde använda Swish. Man vänjer sig fort vid en så bra tjänst!
Jag fattade inte förrän nyligen att vi i Sverige använder swish mera än vad man gör i andra länder :rofl: Jag trodde verkligen att det var mera av ett världsfenomen så att säga :o

Jag skulle vilja ha en app för trafikmeddelanden, där man kan välja om man vill ha dem upplästa som på radio (där de bryter ordinarie sändning) och/eller som textmeddelande. Och att meddelandena ifråga sänds ut från mobilmasternas sändare, så når de alla anslutna enheter i rätt område.
Då kan man lyssna på sin cd, ljudbok, spotifylista eller reklamradiostation utan att missa viktiga trafikmeddelanden...
Jag vill ha en sån app! Men som absolut skickar sms, jag som gravt hörselskadad missar sååå lätt sån här info även på kollektivtrafiken. Sitter kvar och ser lätt förvirrat runt omkring medan alla andra suckar och stönar eller reser på sig för att gå av. Och jag har absolut ingen aning vad som pågår :nailbiting::arghh:
Det är bland det värsta som kan ske på en kollektivtrafik för en hörselskadad/döv.
Bleh.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Bullen22
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 013
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
24 263
Senast: Whoever
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 802
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10