Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja,tanken var att äta dem under resan.Har för mig att någon sagt att man inte får ta med smörgås.
Får man ta med det? Flyger utrikes om det nu har någon betydelse.
Inte till Australien.
Ja till de flesta länder, och ja om du äter upp dem innan du landar i USA (och Australien tror jag). De är lite petiga med färska livsmedel. Dock fick jag i vintras med mig två äpplen in i USA, det var ingen som stoppade mig och jag såg inga skyltar om förbud heller.
Pa tulldeclarationen star det att det ar absolut forbjudet att ta med frukt och gronsaker ... kott och lite annat ocksa.
Ja,tanken var att äta dem under resan.Har för mig att någon sagt att man inte får ta med smörgås.
Savitt jag vet far man ta med det mesta bara det ar kopt pa flygplatsen innanfor sakerhetskontrollen. Jag koper alltid mat till mina barn och tar med ombord och det har varit allt fran smorgasar till yoghurt, juice, pasta, fikabrod.... Och kaffe till mig eftersom jag inte gillar flygplanskaffet.
Jag tar ocksa med mig mat fran Sverige till England regelbundet och det ar bara flytande som inte far tas igenom tullen t.ex. julmust, lingonsylt osv. Jag har manga ganger slapat brod, leverpastej, kaviar, pepparkakor osv i handbagaget utan problem![]()
Inte till Australien.