April april!

Skånska spritfabriken erbjuder självplockning av gin:

"..inatt sprack vår stora destilleringsapparat och 7 000 liter gin forsade ut i bäcken som rinner genom Södra Sandby. Vi har pratat med polisen som har gett sitt godkännande om man vill fiska upp lite egen sprit för husbehov. Det enda du behöver göra är att gå in på Skatteverkets hemsida och registrera mängden alkohol, samt betala motsvarande mängd i alkoholskatt. Erbjudandet gäller endast idag, 1 april.

Max 8 hinkar gin per hushåll."
 
1711992246742.png
 
Jag såg precis att ett bibliotek just idag öppnar en avdelning med böcker för vänsterhänta :p Det var skrivet på ett sätt som jag tyckte var roande, och sådär lagom så att man förstår att det är ett skämt ändå. Är generellt inte jätteförtjust i aprilskämt annars.
 
Gick ett kort ögonblick på Kungälvs-Postens skämt om att Swedish Match har köpt rättigheterna till den nya multiarenan i Kungälv och ska bekosta en stor del av driften. Hann tänka "nu borde väl kommunen ändå ordna ett samarbete så vi kan få vår nya ridanläggning också" och sen läste jag att namnet skulle vara Tobasksfritt Vitt Snus Arena och då gick det upp ett ljus. ;)
 
Jag är så tråkigt att jag inte gillar aprilskämt... Tur det inte är arbetsdag, så man slipper bli lurad!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 812
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 150
Senast: JennyLz
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp