Bukefalos 28 år!

apropå allergier, depressioner och lite annat

Sv: apropå allergier, depressioner och lite annat

Ja, och det förstår nog också I_U. Vad hon menar är antagligen att det finns såpass svåra depressioner där det inte fungerar utan medicin.
 
Sv: apropå allergier, depressioner och lite annat

Helt ärligt, men då så kan det inte ha varit så farligt.
En riktigt djup depression går inte över så lätt.
Kemin i kroppen är då alldeles för skadad för att den skall kunna återhämta sig på egen hand.

Inte varit då farligt... det låter ganska respektlöst. Alla depressioner kräver inte läkemedel för att ta sig ur. Det betyder inte att depressionen "inte var så farlig". Det finns fall där läkemedel antagligen skulle snabba på tillfrisknandet men inte är livsnödvändig. Det kan fortfarande handla om en allvarlig depression. Det finns många sätt att behandla depressioner på.
 
Sv: apropå allergier, depressioner och lite annat

Alltså jag får be om ursäkt. Jag har dålig koncentration och läser ibland som jag har förstånd till-bokstavligt talat.

Jag pluggade med en tjej vars sons språkliga besvär blev oerhört mycket bättre, han gick från en fyraårings nivå till adekvat åldersnivå på ett par månader, på glutenfri kost. men han har ju fortfarande autism.

Jag har väl nån form av personlig issue mot alla såna här "bota ditt navelludd med vanligt vatten"- prat. Jag har provat "allt".

Sen rent källkritiskt; forskningen bakom LCHF bekostades av kött och mejeri-industrin. Nu visar oberoende forskning att LCHF under
lång tid är skadligt.
 
Sv: apropå allergier, depressioner och lite annat

Jag ville inte rätta I_U jag ville bara tillägga.
:)

mvh
Forumets klantarsle nr 1, undrar om jag ska ta med min framfart på Buke till psykologen till veckan :angel:
 
Sv: apropå allergier, depressioner och lite annat

Helt ärligt, men då så kan det inte ha varit så farligt.
En riktigt djup depression går inte över så lätt.
Kemin i kroppen är då alldeles för skadad för att den skall kunna återhämta sig på egen hand.

Respektlöst, men å andra sidan visar det bara att du inte är så insatt i det hela ändå eftersom du uppenbarligen saknar kunskap. Och vem sa att det var lätt?!
Du kan omöjligtvis uttala dig om hur allvarlig min depression var. Du personligen har ingen aning. Jag har haft depression förut och tagit mig ur det utan medicin oxå trots att läkaren sagt att det går aldrig när man ligger på den skalan jag gjort. så uttala dig inte om saker du inte vet något om, då lyser bara respektlösheten och kunskapsbristen rakt igenom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp