Är det taskigt....

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare MatildaVivvi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 449
Sv: Är det taskigt....

Njä det tycker inte jag. Du är ju så tunn och lätt. Det gäller bara att du inte kommer i framvikt så mkt bara

Ok, vad bra=) Mjo, jag är i.49 o väer 36 kilo..Ser rättså lång ut på bilden för att jag har en pad undersadel som är typ 10 cm..

Jag är 1.49 menar jag. Ida_79: Okey dåå!!

ja red en shettis när jag va större än du, jag tror det är lugnt, så stor är du inte även om du är lite för stor (kanske dags att hitta en större ponny att rida utöver den lilla)

Du vet om att du visar HELA albummet med era "sexiga" bilder :angel:

Och nej jag tycker inte att du är för stor för ponnyn.

Yes det vet jag att jag gör =)haha men jag vet ej vad jag ska göra åt det:P kan man göra så att bara dom bilderna syns?

Men är det nån som vet hur man lägger bilder från lunar då?

Gå in under bukehjälp eller datorer så finns det nålade trådar du kan kolla i.

Nä, höjden på dig har ju bara med om du har balans på ponnyn i fråga eller inte.

Efter vad jag har hört så klarar shettisar ryttare på upp till 50 kilo så det bör vara lungt tycker jag.

Det beror på av ni gör om du bara rider lite i skog och mark så är det okej. Men ska du hoppa och greja så skulle jag nog tycka att du e för stor.

Du kan rida ett tag till med gott samvete.

Gullig ponny!

Glad att höra att jag kan rida henne ett tag till =) Vi rider bara i skog o mark..Jag har testat hoppa en liiiiiiiiiten stock en gång och det gick bra o hon verkade tycka det var kul, men det e inget jag ska göra så dirket

Jag tror inte att du är för tung för ponnyn men kanske lite för lång. Det blir svårt att sitta rätt och inverka med sitsen på ett bra sätt. Jag hade nog försökt hitta en lite större ponny. Tråkigt när man växer ur dom små :(

Jag håller på att leta större ponny/häst att rida. Jag har ett fjordsto på gång, men jag vet inte rikigt hur det blir med det

Våra flickor rider på vår lilla kolaklubba och far runt som skållade troll.
Ja, ni ser ju själva...och han är inte ett dugg besvärad, snarare tvärtom.

2503001.jpg

hehe vilken gullig^^
Men "min" ponny melissa verkar inte besväras av att bli riden..hon tycker det är jättekul och är alltid pigg..Och jag rider ju inte särskilt hårt...tar d mest lugnt

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 754
Senast: cewe
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 336
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 986
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka