Är detta täcket bra?

Sv: Är detta täcket bra?

what! när min pålle gick ute på betet under slutet av sommaren när det pissregnade hela nätterna o var 20 grader varmt på dagarna hade han ett svart (!) shires stormbreaker o även fast han srod i solen var han inte ens varm under töäcket, snare sval, han blev inte heller varm av att gå en km till stallet i gassande sol.

Sv: Är detta täcket bra?

Då ska jag vara kärringen mot strömmen:devil:
Tycker inte om shires täcken, tycker att de andas fruktansvärt dåligt, dålig passform, torkar riktigt sakta..
Mina åkte i bränntunnan i somras så här ska köpas täcken!

Hoppla! De shirestäcken jag har är inte heller någon höjdare... Helt uppfu**ad passform! Hästarna är dock varma under när det är riktigt kallt ute! Men regntäcket som jag hade suger! Har kastat det i soptunnan! :devil: Tyvärr går nog vintertäckena samma öde till mötes...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 785
Senast: Fetaost
·
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 790
Hästvård Jag har tidigare stått i kallstall (samma luft och temp ute som inne) eller i varmstall där det alltid hållit cirka 10 grader inne. Nu... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 265
Senast: super
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 824
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet