Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att ha vatten bunkrat är bland det lättaste du kan göra. Så varför gör du inte det?Vid strömavbrott : nej.
Men vid allvarligare kris: eventuellt. Utan vatten så dör man.
Sånt där ska man akta sig för att tänka. Alla måste ta eget ansvar i kris.Vid en sådan kris finns vatten att hämta vid något ställe nära dig .Det ska din kommun se till att det finns
Antar att jag är för lat och aldrig riktigt tänkt att det kommer inträffa någon kris.Att ha vatten bunkrat är bland det lättaste du kan göra. Så varför gör du inte det?
Tanken kan vara främmande för dig, men vi som jobbar med det vet att det är bara en tidsfråga. Och det har varit nära flertal gånger.Antar att jag är för lat och aldrig riktigt tänkt att det kommer inträffa någon kris.
Jag känner mig lite för trygg för att ta tag i det. Det känns som någonting som aldrig kommer behövas (fast jag förstår givetvis att det faktiskt KAN hända något även i Sverige, även om tanken är väldigt främmande i dagsläget).
Precis. Det är på samma nivå som att ha ett brandlarm/ brandsläckare wvr.Tanken kan vara främmande för dig, men vi som jobbar med det vet att det är bara en tidsfråga. Och det har varit nära flertal gånger.
Gå nu och köp dig ett par dunkar, fyll de med vatten och ställ de svalt och i skugga. Kommunerna kommer inte kunna erbjuda hjälp till friska människor inom en period när det händer något väldigt stort. Alla måste ta ansvar för sitt liv och hälsa.
Nu lär jag väl få halva buke på mig, men jag tycker att rädslan är överdriven. Det värsta som kan hända är väl en cyberattack, orkan/storm eller terrordåd. Krig tror jag verkligen inte på. Jag har vatten i stallet, borrad brunn, har bensin i bilen så då kör jag helt enkelt till stallet och stannar där. Där har dom även jordkällare.Tanken kan vara främmande för dig, men vi som jobbar med det vet att det är bara en tidsfråga. Och det har varit nära flertal gånger.
Gå nu och köp dig ett par dunkar, fyll de med vatten och ställ de svalt och i skugga. Kommunerna kommer inte kunna erbjuda hjälp till friska människor inom en period när det händer något väldigt stort. Alla måste ta ansvar för sitt liv och hälsa.
Jo det ska man och bunkra själv men det är som sagt kommunens ansvar att se till att det finns vatten att hämta vid en kris och hjälpa invånarna i så gott det går .Det är det vi har cevilförsvaret till att hjälpa när det är kris eller katastrof i samhälletSånt där ska man akta sig för att tänka. Alla måste ta eget ansvar i kris.
Och hur får du vatten ur den borrade brunnen? Eller menar du grävd?Nu lär jag väl få halva buke på mig, men jag tycker att rädslan är överdriven. Det värsta som kan hända är väl en cyberattack, orkan/storm eller terrordåd. Krig tror jag verkligen inte på. Jag har vatten i stallet, borrad brunn, har bensin i bilen så då kör jag helt enkelt till stallet och stannar där. Där har dom även jordkällare.
Det är en vattenpump som man kan pumpa upp vatten med, den fungerar även vid strömavbrott.Och hur får du vatten ur den borrade brunnen? Eller menar du grävd?
Men krig har inget med vattenförsörjning av göra. Det kan hända tusen andra saker som gör att vatten och el försvinner. Du får göra som du vill, men klaga inte när du inte får hjälp då.Nu lär jag väl få halva buke på mig, men jag tycker att rädslan är överdriven. Det värsta som kan hända är väl en cyberattack, orkan/storm eller terrordåd. Krig tror jag verkligen inte på. Jag har vatten i stallet, borrad brunn, har bensin i bilen så då kör jag helt enkelt till stallet och stannar där. Där har dom även jordkällare.
Jo det ska man och bunkra själv men det är som sagt kommunens ansvar att se till att det finns vatten att hämta vid en kris och hjälpa invånarna i så gott det går .Det är det vi har cevilförsvaret till att hjälpa när det är kris eller katastrof i samhället
Men krig har inget med vattenförsörjning av göra. Det kan hända tusen andra saker som gör att vatten och el försvinner. Du får göra som du vill, men klaga inte när du inte får hjälp då.
Vad menar du med överflöd?Vem har sagt att jag är den som skulle klaga? Ja, det kan hända tusen andra saker, men krig kommer inte ske inom dom närmsta åren om ingenting drastiskt händer i den internationella politiken, om det händer så hinner jag förbereda mig. Jag bor i Stockholm och här finns allt i överflöd inom en minimal radie.
Diverse artiklar som kan behöva köpas finns så det räcker och blir över i affärenVad menar du med överflöd?
Hört talas om plundring?Diverse artiklar som kan behöva köpas finns så det räcker och blir över i affären