Eller så håller man ett öga på sin väska för att slippa allt jävla meck med spärrande av kort, skaffa nytt körkort, spärra mobil, försöka rekonstruera i skallen vad det var som försvann egentligen. Det är ju inte i alla sammanhang man bara bär med sig de värdelösa saker du nämner.Instämmer. Jag skulle personligen tycka att mitt liv begränsades mycket mer av att inte kunna lyssna på ljudbok/poddar till och från jobbet varje dag eftersom jag pendlar typ 2 h om dagen, eller att behöva jogga kvällstid utan ljud i öronen (hur sjutton motiverar man sig då?) än av att ev. råka springa ihop med en älg, en lös hund, ett vildsvin eller en väskryckare. Ta väskjävlen då och ha så kul med mina nässprayer, handcremer och min gamla trasiga plånbok utan kontanter.
Jag är varken kampsportare eller elitidrottare, den dagen en våldtäktsman som gett sig fan på att överfallsvåldta just mig dyker upp i parken mitt i stan på väg till bussen så kommer inte ev. varseblivning några sekunder tidigare hjälpa är jag rädd ändå.