Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha... Säg till om du ångrar dig.

Men han kommer ju bli riktigt fin med lite tid. Kritvit skimmel är inte fel alls... Grå skimmel är inte heller fel... Min nästa ponny vill jag ska vara svart, skimmel (kritvit och renlig) eller skäck, och gärna valack. :)

Bantningen av Angelique går framåt just nu. Hon är fluffig, och tyvärr rätt bukig, men det går att känna revbenen nu i alla fall. Så jag överväger att öka träningen lite till och att börja ge mer protein. Hon fäller massor och jag förstår inte var allt hår kommer från. Så just nu är hon inte så fin. Men hon kommer bli. :)
 
På tal om kritvit skimmel- finns en anledning till att det bara blir huvudbilder på Plannja så här års.... Hon är kritvit när hon är nybadad på sommaren, men däremellan- nja.... Båda hennes döttrar är skimlar, och lär bli vita. Suck. Jag vill inte ha fler skimlar. Jag är inte typen som klipper och badar i tid och otid, så bruna och svarta passar mig MYCKET bättre!

Här är min dotter och Plannja i övningstagen, de första stapplande stegen på den akademiska ridkonstens bana....
11024210_924255337606030_8935211791363280901_o.jpg
 
Härligt! Grattis!

Ni ser så avslappnade ut nu för tiden. Roligt att se! Ger känslan av att det finns hopp även för mig och min lilla fröken.

Ja Galishimo fyller ju sex år i år, och blivit mycket stabilare i tempermanentet. De gånger han är för orolig så låter jag bli att rida och tar honom på en vanlig avsutten promenad i stället. Ibland får man ge och ta. Och nu, efter att jag haft honom i fyra år, så vet jag redan när jag ryktar honom om det är värt att sitta upp eller inte. Om än han står stilla med sänkt huvud så ser jag i ögonen på honom vilken status han har. Det blir färre missförstånd och säkrare hantering. Och framstegen kommer ju hur som helst. :love:

5.JPG
 
Förresten, är det någon som planerar att åka till hingstvisningen i Strängnäs i början av april?

Jag tänkte åka dit o insupa lite läckerheter, svära lite över att jag aldrig han använda betäckningen jag vann på aktion utav Perignon o sen svära lite till över alla löften jag gett mig o andra (främst min familj o plånbok) om at tjag inte ska betäcka närmaste åren.

Älskar visningar som är lite mer personligare än show och kommer bli som en kick-off utav show o tävlingsåret!
 
Jag skulle så gärna vilja åka på certiferingen med Pontus. Har har verkligen mognat och ser ut som en häst nu. Riktigt fin! Vore kul att se vad han får för poäng. Tyvärr så jobbar jag antingen den natten, eller natten innan och kan därmed inte vara där. Ibland suger det med oregelbundet schema...
 
Ja Galishimo fyller ju sex år i år, och blivit mycket stabilare i tempermanentet. De gånger han är för orolig så låter jag bli att rida och tar honom på en vanlig avsutten promenad i stället. Ibland får man ge och ta. Och nu, efter att jag haft honom i fyra år, så vet jag redan när jag ryktar honom om det är värt att sitta upp eller inte. Om än han står stilla med sänkt huvud så ser jag i ögonen på honom vilken status han har. Det blir färre missförstånd och säkrare hantering. Och framstegen kommer ju hur som helst. :love:

5.JPG
Så otroligt härligt när man får så bra kontakt med sin häst att man kan se i blicken om det är värt att rida eller inte! Tar några år av mycket umgänge innan man kommer dit.... Ni är så fina, och det kommer att bli MASSOR med framsteg!
 
Red Angelique igår, hon börjar bli riktigt trevlig och mitt förtroende för henne ökar. Red på ridbanan och hon skötte sig helt ok. Använde ett bett som jag bara brukar använda vid longeringen, hon tyckte inte alls om det. Antingen hängde hon helt i bettet, eller vågade inte ta stöd alls. Start funkade bra, stopp funkade sådär. Idag blir det ridning med hennes vanliga bett. Intressant ändå vilken skillnad det blev, båda betten är tredelade, det ena är 14 mm tjockt, det andra är 12 mm. Det som är 14 mm är med fasta ringar och det andra har lösa ringar. Mysko att det kan vara så olika.

Vi skrittade från ridbanan till hagen, det var lerigt och jag ville inte gå i leran... Angelique ville inte heller gå i värsta leran, men efter lite övertalning så ställde hon upp med att transportera matten. :) Söt liten sak är hon i alla fall. Och hon har fortfarande revben... (och för mycket mage)
 
Putsade bort lite grågul päls igår och vips såg han inte ut som en kaspisk ponny längre ;) Han tyckte det var riktigt gött å stod som ett ljus. Passade på att ta ett par bilder i hagen idag tillsammans med damerna :)

11043027_1055671301134130_6541002906639920482_n.jpg

10270816_1055670804467513_319189687274152745_n.jpg


11057335_1055674557800471_5401453804114077632_n.jpg
 
Vi hade en en hemsk dag häromdagen. lilla fröken hopp och sprätt lyckades komma lös och fick grimskaftet mellan benen. Då freakade hon ur och satte iväg i full fräs bort från gården. Hon sprang ut på vägen och styrde kosan mot riksvägen. Väl där hoppade hon över diket och satte av i full karriär längs med landsvägen. Behöver jag ens nämna att hon redan var död och begraven i mina tankar... Ni kan tro att jag bölev förvånad när gubben ringde och sa att han hittat henne oskadd utan en skråma. Fasttagen och lugn... älskade lillprinsessan :heart

DSC05769.JPG

DSC05787.JPG

DSC05789.JPG

DSC05798.JPG
 
Tempen, kunde inte se klippet...

Lååååång väntan på föl nr 2, förstår jag! Jobbigt är ju bara förnamnet där...

Aliah- vilken mardröm, att ha en häst springande i panik på en stor väg! :nailbiting::nailbiting: Vilken tur att det gick bra! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
547
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
59 60 61
Svar
1 216
· Visningar
82 621
Senast: Sel
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 923
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 427
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp