Arbeta vid hand

Vilken gammal tråd :D

Någon som har länktips? Hittar mest klipp där hästen ser ut att gräva ner sig i underjorden och/eller ser allmänt fasthållen ut i bettet. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig! Jag o pållen fick testa första gången idag :)

Edit: Insåg precis att min tränare nog gjort ett kort gästspel på buke just i denna tråden, haha.
 
Här är en jättebra video där Christofer Dahlgren förklarar och visar:
På den här filmen visas tydligt vilka förskjutningar av tyngdpunkten en person på marken kan förmå hästen att göra både framåt/bakåt och i sidled bara genom små antydningar i kapsonen.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
669
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 141
Senast: Squie
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 788
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp