Bukefalos 28 år!

Arbetsförmedlingen, vad gör dom??

Enda anledningen till att de sökte upp AF var för a-kassan. Det i sin tur betyder kanske att de fått jobb på AF för att träffa folk personligen så de kan säga till a-kassan att du varit där, vilket gör deras jobb onödigt kan jag tycka.
Jag tycker det är bra att folk inte bara kan sitta hemma och få akassa. Någon motprestation tycker jag man ska göra. Dessutom är det nog vettigt för vissa att komma hemifrån,
 
Borde det inte i så fall heta något annat än arbetsförmedling? Risken är ju annars stor att folk blir lurade att tro att de förmedlar arbete.
Platsbanken är ju ett sätt att förmedla.
En stilla fundering- tror folk verkligen att AF kan bestämma vem som ska få vilket jobb? I såna fall förstår man nog inte hur det fungerar på arbetsmarknaden dvs man förstår inte vad en arbetsgivare är.
 
Platsbanken är ju ett sätt att förmedla.
En stilla fundering- tror folk verkligen att AF kan bestämma vem som ska få vilket jobb? I såna fall förstår man nog inte hur det fungerar på arbetsmarknaden dvs man förstår inte vad en arbetsgivare är.
Namnet i sig är ju en aning missvisande. Om något heter en förmedling så borde det ju aktivt förmedla något.

Jag tycker inte alls att det är konstigt att folk tror att dom skall få arbeten förmedlade eftersom det heter Arbetsförmedlingen
 
Min kommentar gällde att det är konstigt att folk tror att arbetsförmedlingen förmedlar jobb.
Ok.
När jag var inskriven senast så fick jag flera brev från AF med jobb som jag skulle söka. Så då förmedlade de ju. Fast de kanske slutat med det nu.
 
Namnet i sig är ju en aning missvisande. Om något heter en förmedling så borde det ju aktivt förmedla något.

Jag tycker inte alls att det är konstigt att folk tror att dom skall få arbeten förmedlade eftersom det heter Arbetsförmedlingen
Ja kanske det.
Jag har dock en annan åsikt då jag tycker folk borde inse själva hur det fungerar dvs att man inte bara kan knalla in där och få ett jobb serverat.
 
Ja kanske det.
Jag har dock en annan åsikt då jag tycker folk borde inse själva hur det fungerar dvs att man inte bara kan knalla in där och få ett jobb serverat.
Men varför skulle man inse det själv innan man har varit i den situationen? Speciellt om det heter just Arbetsförmedlingen.
 
Ok.
När jag var inskriven senast så fick jag flera brev från AF med jobb som jag skulle söka. Så då förmedlade de ju. Fast de kanske slutat med det nu.
Ja det är ju en form av arbetsförmedling. Men har man aldrig haft med Arbetsförmedligen att göra så är det lätt att missförstå vilken form av förmedling man får.

Så nej jag tycker inte alls att det är konstigt att någon innan man varit där tror att man får ett arbete förmedlat rakt av (med tanke på namnet alltså).
 
Men varför skulle man inse det själv innan man har varit i den situationen? Speciellt om det heter just Arbetsförmedlingen.
Jag trodde att folk är medvetna om att ingen kommer ge dem ett jobb bara sådär. Utan att de själva får söka och skaffa jobb och själva vara aktiva.
Om folk tror att de kommer få ett jobb utan att göra något själva- ja då tror jag vi har problem i samhället.
 
Jag slog upp synonymer för förmedling och fick upp "mellanhand" och "hjälpa någon till något."

Och i de orden kan man lägga många olika tolkningar.
 
Jag trodde att folk är medvetna om att ingen kommer ge dem ett jobb bara sådär. Utan att de själva får söka och skaffa jobb och själva vara aktiva.
Om folk tror att de kommer få ett jobb utan att göra något själva- ja då tror jag vi har problem i samhället.
Jag tror att det är ganska så vanligt att folk tror att dom skall få mycket mer hjälp av Arbetsförmedlingen att hitta ett jobb än vad dom faktiskt får.
 
Jag tror att Arbetsförmedlingen startade som Förmedling. Men att den sen har övergått till att vara något annat.
 
Jag tror att det är ganska så vanligt att folk tror att dom skall få mycket mer hjälp av Arbetsförmedlingen att hitta ett jobb än vad dom faktiskt får.
Ja det är möjligt.

Jag har varit inskriven där. Visst det var saker som inte var bra.
Men grundtanken tycket jag är bra.
 
Jag slog upp synonymer för förmedling och fick upp "mellanhand" och "hjälpa någon till något."

Och i de orden kan man lägga många olika tolkningar.
Ja exakt och någon som inte har erfarenhet av vederbörande instution kan lätt tolka det till mer än vad det är.

Så nej jag tycker som sagt inte alls att det är konstigt att folk har felaktiga förhoppningar.
 
Jag tror att Arbetsförmedlingen startade som Förmedling. Men att den sen har övergått till att vara något annat.
Ok vet du när det var?
För 20 år sedan var det nog rätt lika som idag.
Då fanns Datorteket som alla blev skickade på i min kommun. Och nästan alla hatade.
 
Ok vet du när det var?
För 20 år sedan var det nog rätt lika som idag.
Då fanns Datorteket som alla blev skickade på i min kommun. Och nästan alla hatade.
Nu vet jag inte hur gammalt AF är men gissar att det fanns t ex på 60-talet. Och på den tiden fanns det jobb att förmedla och de var lätta att få.
Senare fanns det beredskapsjobb, och de fick man via AF. De var visserligen bara 6 månader, och hade lägsta lön, men de var en bra inkörsport för många för att komma in på arbetsmarknaden.

Datorteket gick jag för många år sen. Det var bra! Jag lärde mig massor där. När man är arbetslös, eller går på diverse projektanställningar varvat med arbetslöshet, då får man ingen vidareutbildning via jobbet. Då är det bra om man kan få det på något annat sätt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 800
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 607
Senast: Korven
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 174
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp