Bukefalos 28 år!

Arbetsförmedlingen, vad gör dom??

Det borgarna vill.. (De styrde i åtta år) dvs att genom uttala den magiska trollformlen jobb, jobb, jobb, landsbygden så fukar allt.

Tyvärr fungerar inte verkligheten som kursliteratureren på handels, men det hindrar inte stureplans-centern att fortsätta hoppas.

Så istället för att förmedla arbeten, göra folk anställningsbara genom utbildning, så får alla lära sig att skriva jobbansökningar av privata vårdprofiörer.

En annan idé av "jobb, jobb, jobbb, landsbygden", var att subventionera McD och Max med 1.600.000 per arbete. Man får tre vårdbidträden för samma pengar.

Och för att ytterligare ställa till det lade borgarna över flyktingmottagandet på AF....

Utanförskapet är större än tidigare.

Hepp
Nu måste jag faktiskt protestera.
Så du menar på allvar att det borgarna hann med på 8 år INTE föranleddes av det sossarna lagt grunden för i 53 år?
Skyll gärna på politiker, men granska historien först. :mad:
 
Jag tror det handlar om akassa vid deltid?
Du får bara akassa om du tidigt jobbar deltid ett visst antal dagar.
Det beslutet togs då det fanns personer som enligt beslutande politiker fick akassa år efter år. Och då tyckte de att akassa ska vara en tillfällig omställning i syfte att få jobb.

När jag jobbade i butik för 15?år sedan fanns det folk där som jobbade halvtid och fick akassa för resten. De hade alla gjort det i flera år. Och de hade ingen önskan om heltidsjobb. De tyckte det var jättebra! Och sånt ville man få bort med ändringen.
Jo jag vet anledningen, men den känns rätt förlegad! Ca 30 % av alla arbeten som ligger i platsbanken är deltidsjobb, många av dem på halvtid....
För mig som försöker få jobb känns det surt att inte kunna ta timvik, för att få in en fot:banghead:

Törs nu bara tacka ja till jobb som innebär minst 25 timmar, då brukar jag kunna fylla upp veckan genom fler ställen...
 
Nu måste jag faktiskt protestera.
Så du menar på allvar att det borgarna hann med på 8 år INTE föranleddes av det sossarna lagt grunden för i 53 år?
Skyll gärna på politiker, men granska historien först. :mad:
Ja jag tror inte det handlar så mycket om vilka som styr, utan att uppdraget inte har uppdaterats och är förlegat...
Har ju själv sökt ett antal tjänster på Af, kanske ska vara glad över att jag inte fått dem (hittills)??
 
Jo jag vet anledningen, men den känns rätt förlegad! Ca 30 % av alla arbeten som ligger i platsbanken är deltidsjobb, många av dem på halvtid....
För mig som försöker få jobb känns det surt att inte kunna ta timvik, för att få in en fot:banghead:

Törs nu bara tacka ja till jobb som innebär minst 25 timmar, då brukar jag kunna fylla upp veckan genom fler ställen...
Dessutom är många av deltidsjobben via bemanningsföretag, och de FÅR INTE anställa någon på deltid om inte denne har någon annan huvudsaklig sysselsättning. Så jag som inte ville jobba mer än deltid fick inte ens komma på intervju trots att jag i många fall var som klippt och skuren för jobbet.
 
Dessutom är många av deltidsjobben via bemanningsföretag, och de FÅR INTE anställa någon på deltid om inte denne har någon annan huvudsaklig sysselsättning. Så jag som inte ville jobba mer än deltid fick inte ens komma på intervju trots att jag i många fall var som klippt och skuren för jobbet.
Är det sant? Får dom inte det eller vill dom inte?
 
Japp, det är kollektivavtalet, ingen lag. Men tydligen kan ansvarigt fackförbund ge dispens, så det är inte skrivet i sten.
Hon sa lag till mig så men det var väl fel. Kommer iaf aldrig befatta mig med ett bemanningsföretag igen efter kontakten med AW, jag är avskräckt totalt! Rekommenderar ingen att ta en sådan otrygg anställning!
 
Detta började hösten 2005 (sista mötet var hösten 2010) då jag ifrågasatte varför jag inte fick ersättning för VAB. FK sa rent ut att det beror på att jag inte stod som arbetssökande hos AF, och att jag fick skriva in mig på AF då timvikariat inte räknades. Huruvida de hade rätt att kräva då då vet jag inte, men jag skrev in mig på AF för jag ville inte gå miste om utebliven inkomst vid VAB :)

Jag vet givetvis inte hur reglerna såg ut tidigare men 2013 var det åtminstone inte så. Sen låter det överhuvudtaget helmärkligt!
 
Jag vet givetvis inte hur reglerna såg ut tidigare men 2013 var det åtminstone inte så. Sen låter det överhuvudtaget helmärkligt!

Haha, ja när jag läser det nu så inser jag också det märkliga. Men så fick jag iaf göra, och det är hittills min enda kontakt med AF därför jag minns det så väl :)
 
Jag måste fråga: vad vill ni att arbetsförmedlingen ska göra? Vad hade ni för förväntningar som gör att ni är så besvikna?
 
Jag måste fråga: vad vill ni att arbetsförmedlingen ska göra? Vad hade ni för förväntningar som gör att ni är så besvikna?

Om de utlovar mig hjälp och stöd med min rekrytering förväntar jag mig att de åtminstone kontaktar mig. Det utlovades att de skulle kontakta inom en vecka. Det hände inte.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 753
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 534
Senast: Korven
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 167
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp