Arbetslös

Om man kör linjebuss, så är det ju samma väg om och om igen, så det löser sig nog med det.
Annars undersköterska eller något annat med människor där du har nytta av din utbildning.
Undersköterska på en barnklinik t.ex.
Ok då vet jag vad som gäller då tack för svar 🌷
 
Jag tycker du ska söka barnskötarjobb om du vill jobba med barn, och under tiden kolla upp vad du har för möjlighet att göra klart studierna för att så småningom kunna gå vidare till förskollärartjänster. Min kommun har också gett stöd till anställda barnskötare för att plugga till behörighet inom ramen för anställning.
Ja de de ja håller på me ja söker för närvarande barnskötare tjänster tack för ditt svar 🌷
 
Flytta, de skriker efter folk inom barn- och vårdomsorg i norrlandskommunerna. Får du inget jobb här får du flytta dit jobben är.
Ja de har du rätt i .. men jag är arbetslös och har ingen inkomstkälla hur ska ja försörja mig.. bor i dagsläget me mina föräldrar är annars fattig livet är så tufft :( tack för svar 🌷
 
Ja de va efter att ja skrev färdigt uppsatsen gjort allt å sen hoppat av . Har kontaktat lärosätet men de vägrar betygsätta mitt arbete lite surt dock :( mor tycker också som du att ja ska avsluta mina studier .. ja kanske ska göra de trots allt.. men ja känner mig inte motiverad och ja har inte råd att pendla fram och tillbaka till Eskilstuna för ja är bosatt i annan ort. Tack för ditt svar å för din uppmuntran 🌷
Det borde ju inte behöva vara så mycket pendling för exjobbet. Nuförtiden har man ju ändå ofta handledning osv digitalt. Jag skulle se om du kan gå om vfu-kursen och exjobbskursen, och sedan kolla med din handledare på exjobbet om ni kan använda din förra uppsats iaf som bas.
 
Men så funkar det faktiskt inte.
Förr eller senare så hittar man något arbete där just den kunskapen tillsammans med något annat ger den rätta kompetensen.
Ja, så är det såklart. Men om man har läst i 3,5 år för att bli förskolelärare och sedan hoppar av på slutet så kan man ju inte jobba som just förskolelärare. Även om man kan ha någon nytta av kompetensen så blir det ändå ganska bortkastat, bättre att göra en ansträngning och slutföra studierna.
 
Ja de har du rätt i .. men jag är arbetslös och har ingen inkomstkälla hur ska ja försörja mig.. bor i dagsläget me mina föräldrar är annars fattig livet är så tufft :( tack för svar 🌷
Du gör som jag och många andra fått göra, du söker ett jobb, blir kallad på intervju och sen flyttar du om du får jobbet. Många gånger kan de hjälpa till med flytten och du får garanterat hjälp att hitta ett boende iaf tillfälligtvis. Det är stor efterfrågan i norr på arbetskraft som inte innebär jobb på fabrik eller någon gruva. .
 
Ja tror inte man får för då blir de plagiat nämligen .. man måste nog skriva nytt examensarbete. Ja tänkte iaf skriva om samma ämnesområde fast en ny såklart… egentligen behöver ja jobba för att tjäna ihop en peng har tröttnat på att vara arbetslös :(
Ja behöver pengar för att stadga mig och hitta boende
Det borde ju inte behöva vara så mycket pendling för exjobbet. Nuförtiden har man ju ändå ofta handledning osv digitalt. Jag skulle se om du kan gå om vfu-kursen och exjobbskursen, och sedan kolla med din handledare på exjobbet om ni kan använda din förra uppsats iaf som bas
 
Du gör som jag och många andra fått göra, du söker ett jobb, blir kallad på intervju och sen flyttar du om du får jobbet. Många gånger kan de hjälpa till med flytten och du får garanterat hjälp att hitta ett boende iaf tillfälligtvis. Det är stor efterfrågan i norr på arbetskraft som inte innebär jobb på fabrik eller någon gruva. .
Ok tack för svar 🌷:)
 
Ja tror inte man får för då blir de plagiat nämligen .. man måste nog skriva nytt examensarbete. Ja tänkte iaf skriva om samma ämnesområde fast en ny såklart… egentligen behöver ja jobba för att tjäna ihop en peng har tröttnat på att vara arbetslös :(
Ja behöver pengar för att stadga mig och hitta boende
Men har du aldrig skickat in examensarbetet så kan det ju inte bli plagiat. Eller skrev du tillsammans med någon som lämnade in detta arbete?
 
Okej då förstår jag. Men i vilken fas hoppade du av?
Deltog du i hela skrivarbetet eller fick den andra studenten göra färdigt det sista?
Ja deltog i hela arbetsprocessen. Skrev uppsatsen varit med på ventileringen intervjuat yrkesverksamma förskollärare transkriberat intervjuerna gjort resultat-och analys redovisning å hela köret :( ändå så får ja inte mitt betyg bara för att ja gjorde avbrott så orättvist …
 
Ja deltog i hela arbetsprocessen. Skrev uppsatsen varit med på ventileringen intervjuat yrkesverksamma förskollärare transkriberat intervjuerna gjort resultat-och analys redovisning å hela köret :( ändå så får ja inte mitt betyg bara för att ja gjorde avbrott så orättvist …
Det låter ju jättekonstigt. Du har alltså gjort alla delar i examensarbeteskursen? Och alla delar har varit godkända sas?
Isf hade jag nog klagat på universitetet. Jag fattar dock inte riktigt tidslinjen och hur det går ihop med att du gjorde alla delar men sen tog studieuppehåll?
 
Ja, så är det såklart. Men om man har läst i 3,5 år för att bli förskolelärare och sedan hoppar av på slutet så kan man ju inte jobba som just förskolelärare. Även om man kan ha någon nytta av kompetensen så blir det ändå ganska bortkastat, bättre att göra en ansträngning och slutföra studierna.
Grejen är att det inte är bortkastat.
Förr eller senare så har man nytta av precis allt som man har lärt sig.
Visserligen inte alltid som man har trott.
Vägen dit kan dock vara litet guppig.
 
Det låter ju jättekonstigt. Du har alltså gjort alla delar i examensarbeteskursen? Och alla delar har varit godkända sas?
Isf hade jag nog klagat på universitetet. Jag fattar dock inte riktigt tidslinjen och hur det går ihop med att du gjorde alla delar men sen tog studieuppehåll?
Ja de har ja.. ja gjorde avbrott precis innan betygsättningen. Idag är arbetet godkänt och publicerat samt finns ja nämn i uppsatsen att ja deltagit i skrivningen.
Har iaf överklagat beslutet men de går tydligen inte att överklaga examinators beslut om betyg enligt lagen.. 🥹
 
Ja de har du alldeles rätt i… att älta saker leder ingenstans men vad tycker du ska ja återuppta mina studier eller ska ja söka barnskötarjobb istället?
Du måste väl försörja dig? :confused:

Känns en aning galet att inte försörja sig under tiden du väntar på att bestämma inriktning i livet.

I min tankevärld finns inget istället.
Vissa jobbar på McDonalds, andra på café medan de väntar på att livet ska ordna sig eller de kommer in på önskad utbildning.

Det finns så vitt jag begriper INGA nackdelar med att jobba i förskolan medan du funderar på din vidareutbildning.

Vad tror du ser bäst ut på CVt??
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 446
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 063
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 414
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej, jag behöver lite klartänkta hjärnor på det här problemet, då jag själv har lite....svårt....att bli tillsagd vad jag ska göra...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp