Arbetsmiljöproblem

Skulle inte förvåna mig om de interndebiterar var gång ni påtalar problemet men tycker det är för dit att åka dit och titta på problemet.

Vid körningar till varuintaget på större matvarukedja skulle vi inte få låna toalett på varumottagningen. Det var av hygienskäl sas det. Ringde upp transportadministrationen och meddelade att jag tänkte pissa bakom hjulet på lastbilen och ev sätta mig att skita på dragstången till släpet då det tryckte på, stående på parkeringen just vid infarten till butiken. Tog inte 30 sek innan lagerförmannen kom och anvisade toalett! Blev så istället att en av toaletterna vart skyltad att den var för förare, vilket sen spred sig till flera ställen där möjlighet fanns. En enkel lösning som funnits länge men som var tänkt att rationaliseras bort.
Ibland får man vara lite fullifan - tråkigt men vissa saker är det så med. Lätt för de som sitter på kontor närapå vägg i vägg med toan!

Skitjobbigt! Visst, vi får ju igenom det till slut. Men det drar ut på tiden och arbetsmiljön blir ju lidande av att man blir trött, sur och känner sig illa behandlad.

Förstår det! En vän arbetade som lastbilschaffis och fick konstant kämpa mot sin arbetsgivare för att få ut hela sin intjänade lön, inte jobba över för många timmar och allt var det var. Han gick genom facket när det behövdes, vilket var rätt ofta, och fick alltid rätt i slutändan. Han orkade rätt många år men bytte sedan bransh, även om han gillade att köra orkade han inte med det ständiga tjafset.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
13 400
Senast: Enya
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta... 2
Svar
37
· Visningar
2 653
Senast: Sol
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 066
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?