Bukefalos 28 år!

Årets första lamm !

Robbansmatte

Trådstartare
:D Årets första lammfödsel igår natt. Superduktig mamma, fixade tre lamm, torra o. fina mellan 22 och 24. Sedan tog hon vänligt emot hjälp så att hon fick sin egen box iordning inne i den större, hö, mer ren halm och vatten. Brukar vänta en halvtimme eller så - då stör man inte anknytningen tacka - lamm. Sedan skakade hon på huvudet, buffade undan min hand och stampade med ena frambenet, = glasklar översättning: tack, nu fixar jag resten själv, gå och lägg er, mina lamm klarar jag nu i lugn ??? och ro. Systern stod i större boxdelen och var mycket lugn hela tiden. De har alltid delat box.
 
Sv: Årets första lamm !

Ja, de är väldigt "ulliga och gulliga", skall kolla med älsta dottern om hon kan skicka bild via sin mobil senare idag, nu vilar alla fåren fortfarande , hästarna har jag just morgonfodrat.
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 742
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: __sofia__
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 608
Hästhantering Hej alla.. Med risk för att skriva en lång novell nu men, känner att jag behöver bolla lite. Har en kbl-valack sen 19 år som i...
Svar
6
· Visningar
1 475
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp