Årets julkalender: Storm på lugna gatan

Bara jag som stör mej på att den är så stereotyp? Bara vita människor och två barn i huvudrollsfamiljen. En flicka och en pojke såklart.
 
Bara jag som stör mej på att den är så stereotyp? Bara vita människor och två barn i huvudrollsfamiljen. En flicka och en pojke såklart.

Fast det är den väl ändå inte? I princip alla starka, drivande karaktärer i kalendern är kvinnor. I huvudrollsfamiljen är det ju mamman som styr, planerar och gör som hon vill. Ena grannfamiljen är en polyfamilj, den andra består av en mamma och dotter som är tekniknörd och inte av ”typiskt svenskt ursprung”. Och så Lena PHs karaktär som är ”chef” för kommunen och har en hunsad man.
 
Såg just dagens avsnitt, så roligt att den är så bra! Känns som en fullträff! Jag gillade som sagt förra årets, men den blev lite fjantig (hallå vadå för barn liksom ^^) tyvärr. Det tycker jag inte denna är.
 
Var tveksam de 2-3 fötsta avsnitten, men tycker den tar sig. Härligt att barnen fått ta lite mer plats de senaste avsnitten med, innan har de mest varit bifigurer och de vuxna karaktärerna varit i centrum, vilket ju känns lite udda i ett barnprogram...
Barnet gillar den, men tycker lilasystern är konstig, efter lite eftertanka lade hen till "å det e dom som gör yoga också..." :D
 
Var tveksam de 2-3 fötsta avsnitten, men tycker den tar sig. Härligt att barnen fått ta lite mer plats de senaste avsnitten med, innan har de mest varit bifigurer och de vuxna karaktärerna varit i centrum, vilket ju känns lite udda i ett barnprogram...
Barnet gillar den, men tycker lilasystern är konstig, efter lite eftertanka lade hen till "å det e dom som gör yoga också..." :D

Varför är lillasystern konstig? :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 863
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 600
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 092
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
21 548
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp