Årets sommarvärdar

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 180
  • Visningar Visningar 8 132

Bukefalos 30 år!

Fruktansvärt besviken på Johan Eriksson. Som försvarsadvokat och ordförande för advokatsamfundet så tog jag mer eller mindre för givet att han skulle ägna sitt sommarprat till att förklara varför barn inte ska sitta i fängelse.
Istället kör han nåt som nästan är copy past av sin bok. Kan det ha varit ett hastverk efter ha backat ur den heta frågan om barn i fängelse så här ett valår? Jag väljer att tro så.
Jag tyckte att han var tydlig med var han står i frågan och det är väl inte mer att förklara?

Då har jag ändå svårt för honom efter ett rättsfall för flera år sedan men jag tyckte om hans sommarprat.

Nu har jag lyssnat klart på Olofs sommarprat. Hade ingen aning om vem han var, men det var ett lite annorlunda och roligt sommarprat. Hade noll koll på hormoslyr innan. Jag hade gärna haft den där tavlan. ;)

Jag fattade inget av Maries sommarprat. Det var osammanhängande och högst förvirrande. Inte alls min typ av musik heller, men jag uppskattar att hon sa låt och artist nästan varje gång. Jag uppfattade det som att låtarna passade bra till det hon pratade om, men jag minns knappt nåt av det hon sa.

Jag går helt emot strömmen av recentioner (i tidningar) och verkligen gillade Jan Rippes prat, bra musikval också :love:

Kunde varken med Idra Igow och Maria Sid, dom pratade så oengagerat så öronen stängde av :down:

En sommarpratare dog innan sommaren var slut. Alldeles för ung.

Jag är tacksam för att jag lyssnade på Martin Kragh när det sändes, det hade varit tungt att lyssna på det nu.

Så kunnig, klok och vänlig person.

Jag som tänkte när jag lyssnade, att jag tyckte att han lät lite piggare än när han var med i P1:s Söndagsintervjun. Jag fick lite hopp, att det kanske skulle kunna gå vägen ändå? Men det var nog bara önsketänkande...

Jag är tacksam för att jag lyssnade på Martin Kragh när det sändes, det hade varit tungt att lyssna på det nu.

Så kunnig, klok och vänlig person.

Jag som tänkte när jag lyssnade, att jag tyckte att han lät lite piggare än när han var med i P1:s Söndagsintervjun. Jag fick lite hopp, att det kanske skulle kunna gå vägen ändå? Men det var nog bara önsketänkande...
Finns det ens någon som överlevt bukspottkörtelcancer? Har alltid trott att den är 100% och att ett fåtal överlever första året.

Finns det ens någon som överlevt bukspottkörtelcancer? Har alltid trott att den är 100% och att ett fåtal överlever första året.

Den är ju rejält aggressiv och dålig prognos. När jag jobbade en tid på LAH i stan dvs palliativ vårdavdelning så hade vi en med den diagnosen, betydligt äldre, som otroligt nog faktiskt låg "vilande". Tyvärr hade patienten ingen glädje av den ovanligheten då denne mådde så dåligt psykiskt och valde att svälta sig själv till döds....😔

Den är ju rejält aggressiv och dålig prognos. När jag jobbade en tid på LAH i stan dvs palliativ vårdavdelning så hade vi en med den diagnosen, betydligt äldre, som otroligt nog faktiskt låg "vilande". Tyvärr hade patienten ingen glädje av den ovanligheten då denne mådde så dåligt psykiskt och valde att svälta sig själv till döds....😔
På pappa tog det exakt 2,5 månad från diagnos till död.

Det vet jag inte, men eftersom du ställer frågan som du gör så antar jag att du vet. Jag sökte på nätet när jag fick veta om hans sjukdom och minns att prognosen för sjukdomen var mycket dålig. Men som jag skrev så var det ett hopp, ett önsketänkande jag fick när jag lyssnade, och känslor är ofta inte grundade i fakta. Och man brukar ju säga att hoppet är det sista som lämnar människan...

Det vet jag inte, men eftersom du ställer frågan som du gör så antar jag att du vet. Jag sökte på nätet när jag fick veta om hans sjukdom och minns att prognosen för sjukdomen var mycket dålig. Men som jag skrev så var det ett hopp, ett önsketänkande jag fick när jag lyssnade, och känslor är ofta inte grundade i fakta. Och man brukar ju säga att hoppet är det sista som lämnar människan...

Jag tänkte också på det när jag lyssnade, att han lät rätt pigg ändå och att det här kanske går vägen (eller iaf dröjer länge till). :(

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka