Årets sommarvärdar

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 180
  • Visningar Visningar 8 132

Bukefalos 30 år!

Det vet jag inte, men eftersom du ställer frågan som du gör så antar jag att du vet. Jag sökte på nätet när jag fick veta om hans sjukdom och minns att prognosen för sjukdomen var mycket dålig. Men som jag skrev så var det ett hopp, ett önsketänkande jag fick när jag lyssnade, och känslor är ofta inte grundade i fakta. Och man brukar ju säga att hoppet är det sista som lämnar människan...
Nej, jag vet inte. Jag har trott att den är 100% dödlig och är förvånad att någon levt med det i fyra år. :(

Jag fattade inget av Maries sommarprat. Det var osammanhängande och högst förvirrande. Inte alls min typ av musik heller, men jag uppskattar att hon sa låt och artist nästan varje gång. Jag uppfattade det som att låtarna passade bra till det hon pratade om, men jag minns knappt nåt av det hon sa.

Kändes mest som prat från gamla tider och låtarna är ju gamla de med

Suttit och lyssnat mig igenom nästan alla sommarpratare nu efter flera timmars bilkörning. Jag orkade faktiskt inte med Marie Göransson, hoppade även över en fotbollsspelare då ämnet i sig är som att titta på färg som torkar. Det var nån fler som jag inte gillade men jag är även positivt överraskad av flera. Lyssnade på en kvinna tidigare som jag inte kommer ihåg namnet på, men så otroligt mycket det gör när någon som läser bra gör det, och när någon som läser dåligt gör det. Hon hade kunnat döda vilken text som helst. :cautious:

Jobbar mig framåt med sommarpratarna och har nu lyssnat på Jan Rippe. Jag älskar Galenskaparna och After Shave och har alltid gjort så var positivt inställd på förhand. Pratet hade väl vissa intressanta inslag men kändes överlag ganska tråkigt. Det som dock gav en verkligt trist bismak var att han inte nämnde den enda kvinnliga medlemmen, Kerstin Granlund, med ett enda ord på hela tiden. Känns supermärkligt.

Erika var himla bra, intressant ämne genom hela pratet. Kanske att det var från hennes bok, men den har jag inte läst så det gör inget för min del. Musiken var sådär dock.

Jag lyssnar från början och framåt och tycker generellt att det är få som är dåliga. Idag var det dock Ewa Fröling och då var jag mest :confused::confused:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka