åringsauktionen

Menar du kriterieauktionen? I så fall ska jag dit. Vi har bara två ston med oss från stallet.
 
Kriterieakutionen är på solvalla, eller har varit ialla fall, jag antar attt det är på samma ställe... ;)
 
Vi har en hingst till salu och det är alltid lika svårt att skiljas från sina hästar när det är dags för försäljning :cry:, men samtidigt är det ju början på något nytt och spännande..........titta gärna in på vår hemsida och se på vår "goding" !

http://hem.fyristorg.com/sodra.sjoanden
 
Åker på torsdag och tittar på mixen.
Fast en sak fattar jag inte...
Hur f-n kan man auktionera bort två fölmärrar födda -83????

AM
 
Blev själv lite ledsen när jag läste om mixauktionen med ston födda -83. Det borde finnas en åldersgräns när det gäller den auktionen.
När ettåringarna däremot "sprallar" omkring och visar upp sig vet man ju att de har en framtid även efter försäljning.
 
Skulle vilja...

Skulle vilja åka ner & titta, men min lillknodd ska döpas den 4:e så det får vänta tills nästa år...

Köpte en åring på auktionen för två år sedan, men fick tyvärr lov att ta bort henne p.g.a. en svår fraktur förra sommaren. Hon var jättefin i psyket & jag hade precis börjat grundträningen, men nu har jag ett nytt "projekt" hemma! :bump:

Det jag skulle komma till var i alla fall att man säljer en syster till henne nr.265 Wiona. Lindys Crown som pappa - blir att hålla ögonen på henne i framtiden!

Ha det så kul alla ni som ska dit & titta/köpa & lycka till ni som ska sälja!
 
Förbannad

om du ser en argsint människa så är det jag :mad:
Såg i mixkatalogen en fölmärr som igentligen kommer från granngården.
Den märren hamnade hos nuvarande ägare med ett löfte att ej gå vidare.
Nähärå... hon skulle få bli gårdshäst och sällskapsmärr.
Den märren var det jag som lastade när nuvarande ägaren hämtade henne.
Märra skulle få det så bra...så bra...
Inte nog med det.
Hästägaren har en till på auktionen som hon fick på samma premisser.

Ska läsa lusen av den människan.
Riktig svikare :mad:

AM
 
nr 14 lastade jag i släpet.
Nr 15 kommer från annat håll men med samma löfte
att hon ej skulle gå vidare.

Grannen som hade hästen blev ledsen att se hästens namn i katalogen.
men när han frågade om varför det blev så, så fick han svaret att "nuvarande hästägare" inte alls fått häst(arna) på dom premisserna.
Visst, märrarna är betäckta med fina hingstar, men vad händer sen????

Gjort är gjort, men varningen är väl till alla här att aldrig lita på "snälla, och duktiga hästmänniskor"

Vad ni än gör vid sådana hästaffärer:
Släpp aldrig papprena ifrån er.
Har ni gjort det, så gäller inga muntliga/skriftliga avtal längre.

Har tjatat om detta tidigare, och får alltid en massa skäll av flickor som alltid skall veta bättre.
Hällre kommer Farmek till oss, än att vi får se nåt eländigt skrälle någonstans i Sverige, ett år senare.


AM
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Oktober, Oslo och världscuphoppning hör ihop. I nära 20 år har vårt grannland stått värd för premiären av årets inomhussäsong och de...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Är det någon mer vars Facebook strular nu? Jag blev plötsligt utloggad och kan inte logga in igen. Står att en kod har skickats till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 055
Senast: Tora
·
Samhälle Ska på ett julbord på Lilla Essingen imorgon. Primusgatan 116. Sitter och kollar hur jag ska ta mig dit. Hade tänkt mig kollektivt med...
Svar
13
· Visningar
1 070
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp