Åringsgrimma

Morran

Trådstartare
Lilla damen kommer hem i morgon och jag har inte ens köpt en grimma! :eek:

Stog och klämde i affären för ett tag sedan , men insåg att jag inte har en aning vilken storlek jag ska köpa (första åringen), så det hela kom liksom av sig.
Hon är ett halvblod, lite ädlare modell, mankhöjd som vuxen ca 165-170 cm och nu ca 10 månader gammal.

Gammelpållen var ett fullblod med full i grimmor, undrar om nån av hans kan passa eller om alla blir för stora?
Ska jag köpa en så vill jag gärna ha en som går att reglera ganska mycket i takt med att hon växer.

Några tips?

Sv: Åringsgrimma

har du ingen bild på henne eller kommer du inte ihåg ungerfär hur stort huvud ho har? om hon ar litet eller stort,ädelt/kraftigt? me skulle nog tro att full skulle bli förstort. mamma hadde ett föl (halvblod) förut och hadde fölgrimmor men vet dock inte när hon slutade med det! me hon hadde nog inte det är han var åring!:D

Sv: Åringsgrimma

*kl*

Köp en stl cob med många hål, så borde problemet vara löst!

Liknande trådar

Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
924
Gnägg Satt och tänkte på hur olika storlekspreferenser folk verkar ha när det kommer till hästar. Vet en tjej som var ganska nätt och max 155... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
16 447
Hästmänniskan Hej! Jag planerar att framöver köpa en 1-2-åring att utbilda och rida in själv och eftersom den häst jag har nu inte riktigt har de... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 679
Senast: angelwings
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband