Jag har ett fullblod som gått löp tidigare och har nu sen ett år tillbaka stått pga vätska i strålbenet. Han hade även när det upptäcktes på MR mild artros på olika ställen i kota och hovled. Vid andra MR är vätskan borta från strålben och det har läkt men artrosen har blivit värre.. troligtvis påverkad av stillaståendet.
Såklart varit hos veterinär otaliga gånger men vill höra av andras erfarenhet med artros. Både bra och dåliga. Några tips o trix man kan testa innan man ger upp?
Just nu är vi i igång sättningsfas. Hand promenad 15-30 min per dag. Han är halt på volt i trav men inte på rakt spår. Enligt veterinär finns det inte jättemycket att göra utan bara att se efter hand vad han håller för.
Han har special skor för att avlasta och dämpa.
Han blir behandlad med rött ljus var o varannan dag, 15 min per gång.
Han har tidigare fått glukosamin men ska nu prova Athri Aid från Sweden Care.
Funkar back on track stallbandage? Nåt tillskott?
Jag vill som säkert många andra inte ge upp men jag förstår ju oxå att artros aldrig blir bra.
Tack på förhand!
Såklart varit hos veterinär otaliga gånger men vill höra av andras erfarenhet med artros. Både bra och dåliga. Några tips o trix man kan testa innan man ger upp?
Just nu är vi i igång sättningsfas. Hand promenad 15-30 min per dag. Han är halt på volt i trav men inte på rakt spår. Enligt veterinär finns det inte jättemycket att göra utan bara att se efter hand vad han håller för.
Han har special skor för att avlasta och dämpa.
Han blir behandlad med rött ljus var o varannan dag, 15 min per gång.
Han har tidigare fått glukosamin men ska nu prova Athri Aid från Sweden Care.
Funkar back on track stallbandage? Nåt tillskott?
Jag vill som säkert många andra inte ge upp men jag förstår ju oxå att artros aldrig blir bra.
Tack på förhand!