Om det är ett fenomen där unga tjejer lyssnar på ASMR och gör ASMR till varandra, och enstaka killar (som också lyssnar och spelar in), så är det inte jättekonstigt att det är många unga tjejer i kanalerna.

Det är inte heller jättekonstigt om de sminkar sig innan de filmar sig känner jag, det verkar också höra till åldern.

Så man ska nog vara lite försiktig med att avfärda unga tjejers interna kultur som fel bara för att de är unga och söta och tjejer.

Den filmen jag precis såg för att kolla vad det hela är, i den verkar den unga vackra flickan använda händerna för att liksom klappa lyssnaren som en del i avslappningen. Jag tycker tilltalet känns -som till en väninna/jämlike.
Fy så vedervärdigt, ryser
 
Hm unga vackra flickan. Visa en ung och ful flicka så man ser skillnaden
Exakt, det är precis det jag menar. Ung och ansträngt sig blir såklart ganska vacker (gäller både pojkar och flickor). Om du läser texten jag citerade så förstår du mycket mycket bättre.
 
Ibland kollar jag på såna där nån borstar och pysslar med någons hår. Gillar inte när dom pratar/viskar dock, ska bara vara hår-ljudet. Inga tingles men blir sjukt lugn och avslappnad, typ som om det var mitt hår dom pysslar med. Känner mig lite sjuk i huvudet som kollar haha 😅 men sjukt bra att somna till! :D
 
Fast det är ju inte bara röster. De flesta jag sett/hört är ljudeffekter. Prasslande med påsar, krunchande is eller porlande vatten ttill exempel. Fanns någon video där de lekte med oasis också.
Just sådana där"interaktiva" röstvarianter tycker jag är jätteobehagliga. Huuh. Man liksom hör tungljuden i varje ord.

Sant. Men det är ändå tysta ljud. Det är inte "Arne kör motorsåg i 30 minuter".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
227
Senast: Hellhound
·
Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Hästnyheter Idéstöld eller slump? Ett spelbolags reklamkampanj får två konstnärer att reagera.
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp