Snälla kan du inte berätta vad det är. Det där säger ju ingenting
Det går liksom inte förklara.
Någon gör specifika ljud, sedan kan man få en reaktion på det, vissa får det, andra får det inte.

Jag rekommenderar er som provar att göra det på spotify istället dock. Jag tycker de med video är lite sisodär ärligt talat.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det går liksom inte förklara.
Någon gör specifika ljud, sedan kan man få en reaktion på det, vissa får det, andra får det inte.

Jag rekommenderar er som provar att göra det på spotify istället dock. Jag tycker de med video är lite sisodär ärligt talat.
Det handlar alltså om speciella ljud. Är det några förutbestämda ljud eller bara helt random = man kan typ yla eller bara humma? Vad är tanken med det?
 
Det handlar alltså om speciella ljud. Är det några förutbestämda ljud eller bara helt random = man kan typ yla eller bara humma? Vad är tanken med det?
Tanken är att få en fysisk respons från mottagaren. Sk braingasm, även om jag får fenomenet över i princip hela kroppen. Det är väldigt olika typer av ljud, men inga högljudda. Knäppande, knackande, prasslande, basröster... Listan kan göras hur lång som helst.

Extremt avslappnande om du frågar mig.
 
Tanken är att få en fysisk respons från mottagaren. Sk braingasm, även om jag får fenomenet över i princip hela kroppen. Det är väldigt olika typer av ljud, men inga högljudda. Knäppande, knackande, prasslande, basröster... Listan kan göras hur lång som helst.

Extremt avslappnande om du frågar mig.
Tack då begriper jag lite mer :)
 
Men är du beroende av bilden/filmen? Det verkar som att mycket går ut på att det ska vara en ung vacker flicka som ska filmas när hon framställer ljuden. Hur viktig är filmen? Varför finns den egentligen om det handlar om ljudet?
Om det är ett fenomen där unga tjejer lyssnar på ASMR och gör ASMR till varandra, och enstaka killar (som också lyssnar och spelar in), så är det inte jättekonstigt att det är många unga tjejer i kanalerna.

Det är inte heller jättekonstigt om de sminkar sig innan de filmar sig känner jag, det verkar också höra till åldern.

Så man ska nog vara lite försiktig med att avfärda unga tjejers interna kultur som fel bara för att de är unga och söta och tjejer.

Den filmen jag precis såg för att kolla vad det hela är, i den verkar den unga vackra flickan använda händerna för att liksom klappa lyssnaren som en del i avslappningen. Jag tycker tilltalet känns -som till en väninna/jämlike.
 
Senast ändrad:
Intressant! Det här hade jag inte hört talas om innan. I vår brusande nutid där alla försöker överrösta varandra på olika sätt är det lite kul med några som viskar istället.
 
Fast det är ju inte bara röster. De flesta jag sett/hört är ljudeffekter. Prasslande med påsar, krunchande is eller porlande vatten ttill exempel. Fanns någon video där de lekte med oasis också.
Just sådana där"interaktiva" röstvarianter tycker jag är jätteobehagliga. Huuh. Man liksom hör tungljuden i varje ord.
 
Den filmen jag precis såg för att kolla vad det hela är, i den verkar den unga vackra flickan använda händerna för att liksom klappa lyssnaren som en del i avslappningen. Jag tycker tilltalet känns -som till en väninna/jämlike.
Huh. Det där var absolut inte avkopplande för mig.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Googlade först för jag hade aldrig hört talas om det.

Nu är ju själva ”triggarna” ett ganska vitt begrepp om jag förstår, allt från bild, film, ljud av precis vad som helst. Fenomenet är ju själva reaktionen, som jag fattar det.

Jag som ändå är en ganska lugn och ganska vilsam person höll fasen på att bli galen av alla långsamma ljud och filmer.
Monotona ljud som upprepar sig har jag också väldigt, väldigt svårt med, dock inte porlande vatten, fågelkvitter och en brasa t.ex.

Men det värsta är ändå smackandet när de viskar.......OMG!! Usch! Kläggigt.

Det jag kan titta på som kanske har någon som helst effekt även om jag inte kanske får en fysisk reaktion är ”Most satisfying video” där klippen ändå är korta.
 
Jag tycker inte om det när det har med ljud att göra men har däremot insett att jag tycker om att titta på när människor gör saker med händerna, vilket ger mig liknande avkoppling. Kan sitta i timmar och titta på YT-klipp när folk bygger hus eller lagar mat.
 
Jag tycker inte om det när det har med ljud att göra men har däremot insett att jag tycker om att titta på när människor gör saker med händerna, vilket ger mig liknande avkoppling. Kan sitta i timmar och titta på YT-klipp när folk bygger hus eller lagar mat.
Jag älskar att titta på när folk bygger hus men jag får ingen ASMR-känsla av det. Jag tror inte att jag kan få det, jag har nog inga anlag för det.
Det med husbygge handlar nog om att jag är intresserad av hus och skulle vilja bygga ett eget. Matlagning däremot orkar jag inte titta på för där har jag inget intresse.
 
Om det är ett fenomen där unga tjejer lyssnar på ASMR och gör ASMR till varandra, och enstaka killar (som också lyssnar och spelar in), så är det inte jättekonstigt att det är många unga tjejer i kanalerna.

Det är inte heller jättekonstigt om de sminkar sig innan de filmar sig känner jag, det verkar också höra till åldern.

Så man ska nog vara lite försiktig med att avfärda unga tjejers interna kultur som fel bara för att de är unga och söta och tjejer.

Den filmen jag precis såg för att kolla vad det hela är, i den verkar den unga vackra flickan använda händerna för att liksom klappa lyssnaren som en del i avslappningen. Jag tycker tilltalet känns -som till en väninna/jämlike.
Hm unga vackra flickan. Visa en ung och ful flicka så man ser skillnaden
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad ska man göra om man har tinnitus?
Svar
12
· Visningar
612
Senast: aglaonema
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 174
R
Kropp & Själ Hur gör man för att komma över mobilberoende? Vad fungerar? Jag har till och med en app som blockar appar och hemsidor, men när jag är...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 475
Senast: Praeterea
·
Kropp & Själ Älska är kanske för mycket men åtminstone tycka om sig själv? Hur gör man? Hur lär man sig?
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 055
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp