Hörde om detta på radion i helgen, hade inte hört talas om det innan.

Jag kan säkert hitta nått ljud som jag gillar, absolut - men viskpratandet? Hell no! Kändes mest som att hon skulle börja prata porrigt typ, så jag kände mig jätteobekväm!
 
Vilken typ gillar du? :) Det finns så många!
Det enda jag kan komma på som jag tycker är det minsta trevligt är ljudet av porlande vatten, men det har jag ju akvarierna till. :D
Jag gillar främst när ljudet går från sida till sida om vartannat. Viktigt att det har spelats in med 2 mikrofoner! Sen vad som låter spelar inte så stor roll, men jag gillar inte smaskande. Och viskningar ger mig i regel ingenting.
 
Älskar vissa, är neutral till det mesta och ytterligare några tål jag inte alls. Är så tacksam för det nu när jag reser i jobbet eftersom det innebär skitstressiga dagar och sen försöka sova på hotell (inte mitt bästa). Det stänger nog ute min egen hjärna vilket kan behövas ibland :D
 
Älskar vissa, är neutral till det mesta och ytterligare några tål jag inte alls. Är så tacksam för det nu när jag reser i jobbet eftersom det innebär skitstressiga dagar och sen försöka sova på hotell (inte mitt bästa). Det stänger nog ute min egen hjärna vilket kan behövas ibland :D
Men är du beroende av bilden/filmen? Det verkar som att mycket går ut på att det ska vara en ung vacker flicka som ska filmas när hon framställer ljuden. Hur viktig är filmen? Varför finns den egentligen om det handlar om ljudet?
 
Men är du beroende av bilden/filmen? Det verkar som att mycket går ut på att det ska vara en ung vacker flicka som ska filmas när hon framställer ljuden. Hur viktig är filmen? Varför finns den egentligen om det handlar om ljudet?
Nej, jag är inte "beroende" av visuella triggers, men många andra är det antar jag. Jag kan inte svara för alla som någonsin tittat på asmr. Sen killgissar att Youtube är den självklara plattformen för att skapa den typen av community som verkar finnas kring det. Eller vilken annan plattform skulle passa bättre?
 
Enbart obehag. Jag är väldigt ljudkänslig och bland de värsta ljuden för mig är just såna som är vanliga i ASMR. Viskningar t ex sticks i öronen och får det att krypa i skinnet. :nailbiting:
 
Nej, jag är inte "beroende" av visuella triggers, men många andra är det antar jag. Jag kan inte svara för alla som någonsin tittat på asmr. Sen killgissar att Youtube är den självklara plattformen för att skapa den typen av community som verkar finnas kring det. Eller vilken annan plattform skulle passa bättre?
Ingen aning, jag har dålig koll på sånt. Men det finns något som heter podd, det är väl bara ljud?
 
Inte hört talas om innan men det första som kom upp hos mej var... Obegripligt 🙈😅

Är något intressant eller bra har det min fulla fokus.
Jag började tänka på annat, det är sällan ett bra tecken.🙃
 
Det är ungefär lika vidrigt som alla reaktions-videor på Youtube. Alltså, var har världen kommit till? 😂😂
 
Hade inte hört talas om det innan så tittade på ett klipp med en svensk tjej på YT.

Jäkligt skeptisk först men det var så skönt. Somnade nästan (satt på föreläsning :angel: ) men jag är ganska känslig både visuellt och auditivt. Blir exempelvis lugn när jag ser någon få massage.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
227
Senast: Hellhound
·
Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Hästnyheter Idéstöld eller slump? Ett spelbolags reklamkampanj får två konstnärer att reagera.
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp