Åtalas för djurplågeri

Sv: Åtalas för djurplågeri

Är uppväxt i Hörby så skulle vara intressant att veta mer specifikt vart det var, kanske någon man vet vem det är..
 
Sv: Åtalas för djurplågeri

Möjligen. Flyttade därifrån 2006 så det var inte evigheter sedan. Vi hade en granne vars djurhållning över lag var ganska tveksam. De hade både kor, grisar och ett par hästar som deras tämligen vårdslösa barn red och körde, en shettis och någon c-ponny av okänt ursprung. Shettisen hade kronisk fång (såg det ut som iaf, fångställning och ansträngd gång under många år) men det hindrade dem inte från att båda rida och köra den när andan föll på.

Hade god lust att anmäla dem flera gånger och hade jag varit äldre och mer förståndig när det begav sig hade jag gjort det också. Tyvärr lyssnade jag på mina föräldrar som i traditionell svensk anda inte ville "blanda sig i" och valde att blunda på det ögat.

Tänker inte sitta här och peka finger och spekulera alldeles för mycket, men när jag läser att någon i Hörby blivit åtalad för djurplågeri går tankarna till våra fd grannar. Det var en hel familj som bodde där och "gubben i huset" borde vara närmare 70 vid det här laget då han var nästan jämngammal med min pappa som blir 69 i år.

Kan såklart vara någon helt annan också, det fanns en hel del hästar på gårdarna runt om.
 
Sv: Åtalas för djurplågeri

Hade god lust att anmäla dem flera gånger och hade jag varit äldre och mer förståndig när det begav sig hade jag gjort det också. Tyvärr lyssnade jag på mina föräldrar som i traditionell svensk anda inte ville "blanda sig i" och valde att blunda på det ögat.



Kan såklart vara någon helt annan också, det fanns en hel del hästar på gårdarna runt om.

Åt skogen med den där "inte blanda sig i"-andan!:devil:
Inget illa mot dig!


Självklart kan det vara nån annan..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En man fångades på film när han red en liten ponny samtidigt som han upprepade gånger piskade ponnyn på kroppen men också på huvudet...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den hovslagare som upprepade gånger slog en häst med rasp och hammare åtalas för grovt djurplågeri alternativt djurplågeri eller brott...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kusk som slagit sin häst så hårt med ridspöt under ett lopp på Åbytravet att det lämnat tydliga svullnader står åtalad i Göteborgs...
2
Svar
23
· Visningar
2 561
Senast: Dopy
·
  • Artikel
Hästnyheter Veterinären hittade ”tydliga svullnader efter körspö” på hästen efter loppet. Nu åtalas proffskusken för djurplågeri. – Det ser mer illa...
2
Svar
36
· Visningar
3 282
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp