ater bara torsk

BasicLisa

Trådstartare
Min mor som tar hand om min katt medans jag befinner mig utomlands har skamt bort henne. Nu ater hon bara kokt torsk, vilket jag absolut inte tycker ar acceptabelt. Hon matvagrar om hon inte far det och min mamma ger ju med sig direkt. Jag vill inte ha en katt som bara ater torsk, darfor undrar jag hur ni skulle losa det har?
Jag funderar pa att bara ge henne vanlig kattmat och vanta pa att hon ater, men pa samma gang kanns det inte ratt, tank om hon inte ater?

Sv: ater bara torsk

Att enbart ge fisk är rent skadligt för katten!
Jag skulle helt sonika slutat med torsken och sett till att hon äter annat, våtfoder kanske hon inte vägrar?
Jag hade nog låtit henne varit utan mat ett dygn (Så vida det inte rör sig om en kattunge) och sedan hade jag bjudit henne en god sorts burkmat. Hoppas det löser sig för dig.

vatfoder?
ja, det var ungefar vad jag tankt mig, men ville kanna att jag inte var ensam om mina tankar

Det är ohållbart att hon bara äter torsk, hon kommer bli sjuk. Det finns ju våtfoder med fisksmak, kanske är de en bra övergång till kattmat? Prova går ju alltid. Annars går det ju att mosa ner torsk i våtfoder av olika slag.

vad ar vatfoder? hon ater torrfoder och min mor har hort av en vannina att allt som behovs finns i torrfodret, men jag tvivlar

jaha, det ar det jag kallar kattmat.. hon har alltid glatt atit det tidigare, men inte nu langre. kommer hem pa semester nagra veckor snart och da ska det avvanjas

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 096
Senast: Corminta
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
4 083
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 386
Senast: Disen
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 409
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka