Återuppbyggnad av häst

P

prinzen

Varför bygga upp en triangelmärkt häst säger ngn???

Tja vi hade hört så mkt om Akademisk att vi beslöt att testa och sedan slå två flugor i en smäll vi behövde ett projekt till skolarbetet på 100 poäng

Men , killen blev mkt mer än ett projekt :crazy:
det slutade med att vi köpte in han och han har börjat att hopptränas nu när han har musklat sig ordentligt.
Han njuter av sitt liv Vi med

Vi har försökte att sätta igång en häst som är triangelmärkt pga sned höft, en del diffusa symtom typ muskelatrofi, degenererade rumpmuskler.
Han hade stått i ca 4 år när vi hittade han på en annons som sällskapshäst/lättare promenadridning.

Försiktigt,försiktigt med longering framåt-neråt och böjning sedan skritt i framåt-neråt och böjning
sedan kom trampet och uteritter, öppna och sluterna
nu gör han sluta i kort Galopp.

Skillnade från starten och nu är enormt man skulle inte kunna tro att det är samma häst??
Jag har ngr kort där man kan se hur han musklat sig funnit sin personlighet, så visst går ddet att träna Akademisk Dressyr och få mkt bra resultat.

Är ngn intresserad av att se skillnaden så maila mig gärna så berättar jag mer
Men vi rider enbart Akademisk på alla hästar och man märker att hästarna har väldigt lätt att ta till sig det

Men man kanske skulle tillägga att alla triangelmärkt häst inte passar utan man måste vara realist och se till varför hästen triangelmärktes

Rid klokt och njut av er vänner ;)
 
Coolt, vad är det för ras? Har ni låtit dem som triangelmärkte honom göra en ny utvärdering nu eller är en häst triangelmärkt för evigt?
 
Jepp vi har bilder, jag kan maila dig och andra som är intresserade.
Killen är ett sv.halvblod ca 173 cm och grov
Triangelmärkningen sitter TYVÄRR för alltid så därför tycker jag att man skall fundera ngr gånger innan hästen döms ut.
Men har pratat med Lena Annerskog på Sv.Ridsportförbundet att dom har beslutat att lätta på reglerna om "Triangelmärkta hästar" nu får man lov att tävla på klubbnivå men endast i en tävling med en klubb och att man använder sunt förnuft.

Rid klokt ;)
 
Hur går det med Athena då? Har ni henne fortfarande kvar. Att prinzen skulle arta sig snabbt var inte så svårt att räkna ut.

Vad tog det honom? Kanske en eller två pass så började han jobba som han skulle. ;)

Athena har ju lite svårare för sig, men det är ju också en tjusning, man får lära sig lite mer av det hela.

Om du nu inte vet vem det är som skriver så är det Renée, som numera håller till i Ume.
 
Hej igen allihopa

detta är dottern som skriver (kamilla:-)
hoppas du har det bra i umeå,kommer bli tomt utan ditt prat på träningarna för carina :(

pallas athena är utlånad som avelssto nu iett år till ca. hon bara går och är häst och mumsar på mat ;)
ja palla har ju lite svårare men hon är ju en tyngre ras.
men väldigt smidig och lätt i stegen för att vara en tinker,och så väldigt högställd *min prinsessa :) *

har precis kommit hem från en träning för linda jensen nu, det gick såååå himmla bra han bara svävade fram och det kändes som om han inte ens nuddade marken :bump:

nu kan man bara lägga handen åt ena hållet så gör han en sluta och handen åt andra hållet så är det öppna *är så stolt över han*

prinzen klarade jag inte av att trava det första jag fick han det tog en månad för mig att kunna rida lätt på han och sex månader innan jag kunde sitta ner på han,men han har haft en sån fruktansvärd obalans i kroppen och det har kännts som om han har varit rädd fr att det skall göra ont,och då har han spännt sig.
men nu är han som en gummiboll som man inte ens behöver göra ngt på man behöver bara tänka det.

skall ner två veckor med prinzen till carina o bent branderup 1 februari nu *har elefanter i magen* :crazy:

ha det gott alla :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 927
Senast: lewellyn
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 162
Senast: Bleuh
·
Träning Hästen jag rider springer gärna med huvudet i luften hela tiden. Sen så tappar hon all framåtbjudning så fort man kommer in på...
Svar
8
· Visningar
5 541
Senast: Bubble
·
Hästvård Hade ut ET igår för märkte förra fredagen att min häst hoppade på volt i höger varv och såg ut att ta kortare steg med vänster fram, men...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp