Bukefalos 30 år!

Just beställt till ny batch. Denna gången ska jag prova att byta ut rödbetspulver mot nypon. Min känsla är att rödbetspulvert egentligen inte gör så mycket utan det är aminosyrorna som är magin😁.
Dags att beställa ny batch för mig och det blir med rödbetspulver igen. Med nypon blev Zacke inte lika pigg och det vill jag att han ska bli. Men det kanske är en idé för er som inte vill ha för pigga hästar!

Liten fråga främst till er andra med pojkhästar som får mytletix... tycker ni att de blir 'snasigare' av det? 😅
Tyckt att min varit lite mer för att ha den ute å slå lite med den, och lite känsligare för borstning på bakdelen (tänk svag modell på rumplyft i reaktion), men inte tänkt mer på det.

Men nu va jag å roade mig i kommentarerna på både arginine å det andra (lurar på att beställa mer för frakten 😗) och ser flera som säger att morning wood är side effect å att det botar ED 🫣

Lite logiskt iofs iom cirkulationshöjande, men ändå 😅 nån som märkt nått liknande? 🙈
Nu när du säger det så kanske! Jag tänkte att det var för att det gick nya hästar i hagen bredvid.

Har haft uppehåll nu och ska börja ge igen, får se om det blir samma.

Dags att beställa ny batch för mig och det blir med rödbetspulver igen. Med nypon blev Zacke inte lika pigg och det vill jag att han ska bli. Men det kanske är en idé för er som inte vill ha för pigga hästar!

Märkte du någon skillnad annars? Min Grå blev ju helt vild och framförallt under igångsättningen nu igen behöver han ingen extra energi. Annars tar jag gärna det alla dgr i veckan när jag kommit till galoppen. Jag fick covid och har haft uppehåll i 2 månader med ridningen.

Annars måste jag säga att jag är fortfarande galet imponerad. Märkte direkt att min äldsta häst som är 17 blev stelare när han var utan ett tag.. säkert i en månad och just den där kanten och backen ner till hagen tycker han är jättejobbig att gå i och särskilt när det blev kallare. Nu har han fått pulvret i 8dgr och gick helt obekymrat ut och ner i backen utan att stanna. Annars får jag typ sparka ut honom och ner för backen. Ja inte bokstavligen men ni fattar.

Han har boxen precis framför hagen som man ser i bild.

backe.webp

Jag har köpt en ponny som nu är 21. Vad hade ni rekommenderat för tillskott till en lite äldre men inte gammal ponny? Lite stel men pigg och glad.

Märkte du någon skillnad annars? Min Grå blev ju helt vild och framförallt under igångsättningen nu igen behöver han ingen extra energi. Annars tar jag gärna det alla dgr i veckan när jag kommit till galoppen. Jag fick covid och har haft uppehåll i 2 månader med ridningen.

Annars måste jag säga att jag är fortfarande galet imponerad. Märkte direkt att min äldsta häst som är 17 blev stelare när han var utan ett tag.. säkert i en månad och just den där kanten och backen ner till hagen tycker han är jättejobbig att gå i och särskilt när det blev kallare. Nu har han fått pulvret i 8dgr och gick helt obekymrat ut och ner i backen utan att stanna. Annars får jag typ sparka ut honom och ner för backen. Ja inte bokstavligen men ni fattar.

Han har boxen precis framför hagen som man ser i bild.

Visa bifogad fil 177289
Ja jag tycker ju att de blir mjukare i kroppen. Men min Katt blir alldeles för vild av det😅. Dio har inte heller fått på ett tag pga för pigg, men ska prova igen!

Ja jag tycker ju att de blir mjukare i kroppen. Men min Katt blir alldeles för vild av det😅. Dio har inte heller fått på ett tag pga för pigg, men ska prova igen!

Jag menar med eller utan nypon och istället för rödbeta? Eller menar du att dom blir mjukare i kroppen med nypon?

Senast ändrad:
Varför har vi med rödbeta då? Någon någonstans pratade om bättre syreupptagning?

För att någon som formulerade originalprodukten tyckte det lät trendigt, men glömde kolla om det faktiskt hade effekt på häst.

Det har effekt på människa, men inte på häst. Våra system är lite annorlunda. Det finns fler substanser som fungerar olika på människa och häst, röd solhatt tillexempel.

För att någon som formulerade originalprodukten tyckte det lät trendigt, men glömde kolla om det faktiskt hade effekt på häst.

Det har effekt på människa, men inte på häst. Våra system är lite annorlunda. Det finns fler substanser som fungerar olika på människa och häst, röd solhatt tillexempel.
Hur fungerar det på människa?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka