Ja väldigt vanligt att folk tar upp telefonen och filmar istället. Var något drunkningstillbud förra året räddningstjänsten fick ta hjälp av polisen för att mota bort alla som stod och filmade och hindrade dem från att komma fram och påbörja insatsen för att rädda personen. För naturligtvis hade ingen försökt att hjälpa personen i vattnet alla var fullt upptagna, med att filma. fanns livboj på en stolpe två meter ifrån närmaste person som filmade . Den hade ingen ens noterat. Läste intervju med en brandman som var med på platsen han var med rätta otroligt upprörd. Verkar som att hjärnfunktionen försvinner mer och mer på folk och förmågan att tänka inte existerar. Enligt brandmannen var det numera ett väldigt vanligt problem att folk står i vägen för att filma vid olyckor av olika slag.
Jag har stått beredd med en brandsläckare vid en bil som voltat. Jag ger mig fan på att jag finns på film från det tillfället med tanke på de som kröp förbi i motsatt riktning.
Det var något av det värsta jag varit med om, en person var fast i bilen och jag stod vid tanklocket som var trasigt och det rann bränsle. Lättnaden när brandkåren anlände var oerhörd.