Bukefalos 28 år!

Att flytta (bo) till Skåne

Vad sägs om Råå-området? Och vad heter de delarna som inte är bra alls? Vi ska åka ner en sväng imorgon och kolla runt lite :)

Råå har jag inte hört något dåligt om, havsnära så det förslår också ju. :) Minustecken för: Drottninghög, Dalhem, Planteringen, Adolfsberg. Och söder. Typ.

Men glöm inte att det är rosdagarna på Fredriksdal i morgon! Och på söndag. Mkt trevligt. Och överhängande risk för att jag irrar runt där någon av dagarna. Sannolikt med några nyinköpta måste-ha-rosor. :D
 
Råå och Ramlösa är fint. Har bott på Elineberg och trivdes bra där. Älskar Helsingborg även om jag flyttat tillbaka till 08-land igen.

Husen är betydligt billigar i exempelvis Bjuvs kommun men då bor man inte nära vattnet. Det tar dock inte mer än ca 20 minuter med bil in till Helsingborg och vattnet.
 
Jag och min man är inte överens om var vi ska bo. Han vill bo kvar i Sthlm, jag vill flytta hem till Växjö. Jag har bott här i 5 år, han är född och uppvuxen i Sthlm. Men han har öppnat för Skåöping ne, och det är jag inte helt emot. Har alltid gillat Skåneland!
Så, berätta mer om Skåne! Det ska vara nära till jobb, han sysslar med IT och jag med ekonomi/kundservice. Det ska vara enkelt att ta sig till Växjö (tåg) och till Sthlm (flyg). Hus (max runt 3 milj), gärna på landsbygden eller i mindre by med förskola/skola i byn då vi har en bebis. Vart kan ni tipsa om för stad för jobb och boende?
Någonstans mellan Växjö och Stockholm invid vid södra stambanan tror jag hade varit bättre :)

Västra delen av Skåne är förstört och i östra finns inte arbeten.
 
Igår gjorde vi en road trip ner till Hbg (vi är i Växjö för tillfället). Vi kollade in området runt Ramlösa, Råå och Tågaborg. Vi hämtade upp en kompis som bor vid Olympia som guidade oss runt. Jag gillar staden, det vi hann se. Jag och maken kom överens om att vi ska ta en helg där nere lite senare och utforska mera. Men ja, han är sugen och jag vill mer än gärna flytta. Tror att området runt Ramlösa skulle passa oss bra :) (om vi har råd!)
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 955
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 027
Övr. Barn Jag har en person i min närhet som, vad det verkar, är på väg in i någon typ av tvist med dennes medförälder. Föräldrarna är...
Svar
4
· Visningar
1 792
Senast: niardasp
·
Samhälle Jag har sökt jobb i Lycksele och känner att det kan komma av att bli flytt. Jag bor i Skåne nu, så det kommer bli en rejäl omställning...
2
Svar
35
· Visningar
5 218
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp