Att fråga vad någon jobbar med?

Och efter att ha läst resten av tråden förstår jag varför svenskar är kända för att prata om vädret 😂

For att ta traden ytterligare OT - men det har ar val anda en myt - pa det sattet att typ ALLA gillar att prata om vadret som ett neutralt samtalsamne? Eller, jag sager "alla" - har bara kannedom om vasterlandska anglo lander, men har i UK pratar vi vader MINST lika mycket som i Sverige, och hade samma erfarenhet i bade Aus och NZ.

Andra lander har jag inte levt tillrackligt mycket vardagsliv i for att ha en asikt om, mne det ar langt fler an svenskarna som tycker om att prata vader!
 
For att ta traden ytterligare OT - men det har ar val anda en myt - pa det sattet att typ ALLA gillar att prata om vadret som ett neutralt samtalsamne? Eller, jag sager "alla" - har bara kannedom om vasterlandska anglo lander, men har i UK pratar vi vader MINST lika mycket som i Sverige, och hade samma erfarenhet i bade Aus och NZ.

Andra lander har jag inte levt tillrackligt mycket vardagsliv i for att ha en asikt om, mne det ar langt fler an svenskarna som tycker om att prata vader!

Jag tycker inte om att prata alls 🤷‍♀️
 
Samma här. Folk drar lätt egna slutsatser. Folk har tom frågat mig om jag är lyxhustru.
Jag har fått samma fråga. Vidrigt! Men, min sambo är numera snabb på att säga ifrån när folk tar förgivet att han försörjer mig. Det är jag tacksam för! Bästa var när grannen kom strax efter årets behov av hö hade kommit hem. Grannen tittar på min sambo och säger, jaha, nu är du fattig då!? Sambon svarar, jag? Jag har inga hästar! Grannens min var obetalbar :laugh:
 
Jag har fått samma fråga. Vidrigt! Men, min sambo är numera snabb på att säga ifrån när folk tar förgivet att han försörjer mig. Det är jag tacksam för! Bästa var när grannen kom strax efter årets behov av hö hade kommit hem. Grannen tittar på min sambo och säger, jaha, nu är du fattig då!? Sambon svarar, jag? Jag har inga hästar! Grannens min var obetalbar :laugh:
Bedrövligt. Bra svar av din sambo
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
520
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 966
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 346
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 347
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp