Håller tummar och tårVäntar på att läkaren från vårdcentralen ska ringa nu. Jag hoppas hon lyssnar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummar och tårVäntar på att läkaren från vårdcentralen ska ringa nu. Jag hoppas hon lyssnar.
Hoppas du får sova.![]()
Först skickar jag en stor KRAMoch en förhoppning om att du snart får må bättre
Från en som bara fått upp denna tråd i flödet så känns det väldigt oklart vad du drabbats av (vet du själv?) och du skrev i första inlägget med om att prognosen är oviss?
Är prognosen oviss så vet inte den läkare du pratar med heller hur det kommer utvecklas, och ”oviss” innebär en stor chans till att det kommer bli bättre med!
Hoppas du hittar någon att prata med som kan hjälpa dig hantera alla känslor du har just nu, och att du törs ha hopp om att saker kommer bli bättre. Stor kram igen!
Det har ju gått ganska kort tid, även om det känns som en evighet eller värre. Utifrån vad människor omkring mig har fått hjälp med av vården, och på vilket sätt, så tror jag att du kommer att få den hjälp som finns och som behövs.Jag är trött ledsen och besviken på vården. Att jag är ett psykiskt vrak är det ingen som bryr sig om. Ingen har någon upogift att se helheten. Ingen.
Namnet på tillståndet har nämnts i förra vgv-tråden. Det verkar vara ett syndrom som uppstår när man får bältros på ansiktsnerven.Det har ju gått ganska kort tid, även om det känns som en evighet eller värre. Utifrån vad människor omkring mig har fått hjälp med av vården, och på vilket sätt, så tror jag att du kommer att få den hjälp som finns och som behövs.
Jag hoppas verkligen det!
Sen fattar jag ju överhuvudtaget inte vad du har drabbats av, mer än att det låter hemskt och dessutom ovanligt, så läkare med flera behöver nog läsa på samt kommunicera med kollegor på olika håll.
Om det är bältros kan det ju ta ett tag att bli av med den. Läkaren kanske menar att man får vänja sig vid det som är just nu inte för all framtid.Tack. Jag har tid hos kurator på torsdag så det kommer äntligen igång. Just nu har jag tappat hoppet och orkar inte vara positiv. Det finns ingen energi kvar till hopp., jag är helt dränerad. Kanske hittar jag det igen. Jag har fått ett ovanligt syndrom så det finns ett namn på det. Att läkaren talsr om att vänjs sig vid det nya ger mig inget hopp.
Vad bra att dom svarat. Du vet vart jag finns om du vill bubbla av dig eller prata om helt andra saker.Fick nu ett svar från vårdcentralen att komma på dropin och diskutera vidare sjukslrivning nästa vecka eftersom ÖNH nekar lmg fler läkartider. Har det skriftligt nu. Då ska jag efterfråga att få träffa samma läkare. Känns skönt att ha det skriftligt för då kan de inte neka till att ha meddelat det. Även om det är sjukt
Hemtjänsten har varit här också och gjirt genomflrandeplan så det börjar imorgon.
Ångesten har gått ner lite.
@Islandshästryttare jag vill bara förtydliga (inser det kanske inte var tydligt) att i länken finns det massor av sätt att distrahera sig, som alla kan utföras liggande platt och många med slutna ögon. Kan du inte läsa går det att lyssna och går inte det heller kanske någon som känner dig kan hitta aktiviteter i listan den tror passar dig.Här är första delen av tre i en helt fantastisk lista på aktiviteter att göra från sängen vid kraftig energibegränsning. En av delarna är aktiviteter med slutna ögon. Den har varit otroligt hjälpsam för mig och andra jag känner. Länkar till ljudfiler av texterna finns