Att gå mot strömmen...

Sv: Att gå mot strömmen...

Inte mer halshuggen än mig med smalnosgrimma.
:banana:
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Jo bilden är ju några år gammal, men vi har uppdaterat oss till sådana sprengers som du visar i tråden.
 
Sv: Att gå mot strömmen...

KL

Jag tror nog att jag blir mer halshuggen... Har tänkt köpa ny hjälm och den som sitter bäst och är ABSOLUT skönast är GPA Speed Air. Har ni någonsin sett en sådan på en dressyrtävling????? I allra värsta fall får jag tävla i min snygga-men osköna svarta sammetshjälm.
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Har faktiskt sett det, och det var dessutom på vår nationella dressyrtävling... ;)

Det här är en sån sak som jag kanske inte personligen skulle välja, men tittar inte snett på de som gör det för det! Hade mest tyckt att det var tufft gjort av ryttaren. För ja, det är fullt möjligt att du får en del kommentarer, men vad gör det egentligen? :cool:
 
Sv: Att gå mot strömmen...

den där kavajen är ju hur snygg som helst!!

och lammull har väl var och varrannan? (snyggt är de iaf)
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Jag rider med vanliga Sprenger nu, men de här är ju lixom.. blå. :rofl:

Glömde lammullspadden också. :angel:

Kavajen tycker jag är snygg. :love:


Stigbyglarna är väl okej?! Ser inget problem med dem.

Lamullspad skulle jag ALDRIG lägga under sadeln när jag tränar/tävlar dressyr.

Kavajen var inte min stil. Som någon sa tidigare var den väldigt kort. Men smaken är som baken.
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Har själv letat efter en kort kavaj och anser att det är lårets längd som bestämmer hur lång kavajen ska vara. Jag är inte speciellt kort (168 cm) men har korta lår och långa vader och långa kavajer tar bort det eleganta intrycket. Så för att få helhetsintrycket att bli bra så måste jag ha en kortare kavaj.

Tycker att både kavaj och stigbyglar är helt okej.

Noa
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Har faktiskt sett det, och det var dessutom på vår nationella dressyrtävling... ;)

Det här är en sån sak som jag kanske inte personligen skulle välja, men tittar inte snett på de som gör det för det! Hade mest tyckt att det var tufft gjort av ryttaren. För ja, det är fullt möjligt att du får en del kommentarer, men vad gör det egentligen? :cool:

...men så värst stilrent blir det ju inte, och det stör i alla fall mig lite :crazy:
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Tja, jag vet inte om du tänkt på hur vi ser ut?

Lammullspad helt klart (annars sitter inte sadeln kvar) och australienska stigbyglar... :angel:
(Hoppsenskydden på framridningen ska vi inte tala om, fast nu vann vi ju fina vita dressyrdamasker sist!)

Just det, får inte glömma remontnosgrimman också! :D
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Delvis knapplån

Eddas: Men varför måste det vara stilrent då? Varför är det f-o-r-t-f-a-r-a-n-d-e udda med allt som inte är som det var för 10 år sedan?

Lammullen har jag som sagt inte för att det är snyggt, den fyller en funktion. :idea:
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Seriöst, skit i vad andra säger om att det skall vara stilrent osv! Alla har ju olika sätt att tycka och tänka om vad som är stilrent och vad som inte är det..! Så länge du gillar det så go for it! :D

Dressyren behöver modernisera sig lite så kör på bara!
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Delvis knapplån

Eddas: Men varför måste det vara stilrent då? Varför är det f-o-r-t-f-a-r-a-n-d-e udda med allt som inte är som det var för 10 år sedan?

Lammullen har jag som sagt inte för att det är snyggt, den fyller en funktion. :idea:

Du har ju självklart rätt. Det gäller bara att våga sticka ut hakan lite. Lamullspad skulle jag inte ha några som helst problem med, det har ju som sagt en tydlig funktion.
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Jag har den vanliga sprenger stigbygeln på min sadel. Kan inte ha andra då jag får ont i knäna.

Jag måste ju nästan tycka att kavajen är ju faktiskt praktiskt, efterom man vill se hur ryttaren sitter, den är ju figursydd, dessutom snygg och dessutom passar inte P mig.:D
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Jag tävlar dressyr med min BB och har en Pikeurkavaj i samma modell fast svart med kritstrecksränder och det går alldeles utmärkt. :D
Kan inte ha längre kavaj då jag inte är så stor själv :D
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Delvis knapplån

Eddas: Men varför måste det vara stilrent då? Varför är det f-o-r-t-f-a-r-a-n-d-e udda med allt som inte är som det var för 10 år sedan?

Lammullen har jag som sagt inte för att det är snyggt, den fyller en funktion. :idea:

Tycker som du- måste allt vara sååå tråkigt o svenskt:angel:
själv tycker jag inte om de där ledade stigbyglarna- blir fladdrig.

var nog först med fårskinnspadd- här i trakterna, men jag tyckte att den fyllde en funktion.

Du!
det finns en frackkavaj- för småväxta:rofl:
Den går ner på magen bara o är lite längre bak.
 
Sv: Att gå mot strömmen...

De där frackkavajerna tycker jag är hemska! Ser ur-töntigt ut. :eek: Men, som jag brukar säga: man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. :D

Är det ingen annan som har några tankar kring det konservativa hos dressyrryttare? Det är egentligen inte förr än nu som jag börjat gå utanför ramarna och ha det jag vill, i stället för det man "ska". Jag har inte tänkt utanför boxen förut. Men nu är ju marknaden helt gigantisk och det finns ett otroligt utbud av snygga, funktionella och icke traditionella prylar. :idea:
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Folk vill inte sticka ut det minsta- om det inte är ngn stjärna som gör ngt= mode.

en ny sak är dock inte acceptabelt- de där urfula zigzagpannbanden- retro 70-tal:eek:
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Haha, jag säger också nej tack till dem. Bling bling är fint. Men nej tack till de flätade små hyssen...
 
Sv: Att gå mot strömmen...

var nog först med fårskinnspadd- här i trakterna, men jag tyckte att den fyllde en funktion.

Höjde ett förvånat ögonbryn när jag fick se att fårskinnspadden räknas till "hopputrustning"... Här nere (= Skåne & Halland) hade praktiskt taget "alla" dressyrryttare det för ett par år sedan (nu är det nog dock inte lika vanligt längre, när ni nämner det). Kommer inte riktigt ihåg vem av toppryttarna som startade trenden här, men har för mig att det hade med Brink och/eller Kyra att göra (Kyra använde i alla fall oftast fårskinnspadd under tiden hon var nere på Flyinge). Så under slutet på 90-talet och ett antal år framåt stack det ut en tuss fårskinn under var och varannan dressyrsadel, både på träning och tävling. (Ville själv gärna ha en också, men tävlade ponny då och det fanns helt enkelt inte sadlar som var vida nog att jag skulle kunna få in en tjock padd under. Var inte alls nöjd med det kan jag meddela. ;))
 

Liknande trådar

Utrustning hej, jag håller på att kolla på bra stigbyglar just nu, men vet inte riktigt vad jag ska kolla efter. jag är hoppryttare och vill ha...
Svar
14
· Visningar
1 401
Senast: caballus
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 189
Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
3 476
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 980
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp