Att gå mot strömmen...

Sv: Att gå mot strömmen...

Tuta och kör bara ;)
Klart du kan ha dom där sakerna, med en dressyrsadel och dressyrträns kommer du se dressyrig ut ändån :D
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Höjde ett förvånat ögonbryn när jag fick se att fårskinnspadden räknas till "hopputrustning"... Här nere (= Skåne & Halland) hade praktiskt taget "alla" dressyrryttare det för ett par år sedan (nu är det nog dock inte lika vanligt längre, när ni nämner det). Kommer inte riktigt ihåg vem av toppryttarna som startade trenden här, men har för mig att det hade med Brink och/eller Kyra att göra (Kyra använde i alla fall oftast fårskinnspadd under tiden hon var nere på Flyinge). Så under slutet på 90-talet och ett antal år framåt stack det ut en tuss fårskinn under var och varannan dressyrsadel, både på träning och tävling. (Ville själv gärna ha en också, men tävlade ponny då och det fanns helt enkelt inte sadlar som var vida nog att jag skulle kunna få in en tjock padd under. Var inte alls nöjd med det kan jag meddela. ;))

Jag bor faktiskt också i Halland. Men jodå, jagh upplever det fortfarande som mer hopp än dressyr. Även om gränsen absolut har suddats ut!
 
Sv: Att gå mot strömmen...

Folk vill inte sticka ut det minsta- om det inte är ngn stjärna som gör ngt= mode.

en ny sak är dock inte acceptabelt- de där urfula zigzagpannbanden- retro 70-tal:eek:

Åhhh... Alla dessa pannband man satt och "flätade" med olika färger! :p

*minns tillbaka till en svunnen tid för lääänge sedan*

(Fast skulle inte för mitt liv skaffa ett idag!)
 

Liknande trådar

Utrustning hej, jag håller på att kolla på bra stigbyglar just nu, men vet inte riktigt vad jag ska kolla efter. jag är hoppryttare och vill ha...
Svar
14
· Visningar
1 401
Senast: caballus
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 189
Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
3 470
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 980
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp