Att ha ett kasst liv

Mitt liv är ingen askungesaga
Jag har varit med om saker jag inte önskar min värsta fiende (förutom ett par st)
Jag är slut och trött hela tiden.
Det som driver mig är ju mitt jobb som ger mig mening.
Mitt liv kommer aldrig bli bättre än så här.
Hur jag än sliter.
Det tär på en och man undrar hur man ska orka..
Jag kommer inte att gå i pension. Den dagen det kan vara dags finns inte pension längre.
Det gör det hela lite motigare..
Men jag kan inte lägga mig ner och ge upp heller…
Livet suger hästballe….
 

Att slippa kämpa och slita och vända på varje öre.
Att kunna köpa det jag behöver utan att spara på nåt annat.
Att fasa för att det kommer en oväntad räkning eller att jag måste till tandläkaren
Jag åker till sjukhuset ett par tre gånger i månaden för att reda i min spondylartrit.
Jag måste anpassa mina dagar efter hur jag mår.
Jag kan inte göra allt jag vill.

Jag önskar att jag kunde ha städhjälp för att slippa den biten som tar så mycket energi och ger så mycket smärta.
 
Att slippa kämpa och slita och vända på varje öre.
Att kunna köpa det jag behöver utan att spara på nåt annat.
Att fasa för att det kommer en oväntad räkning eller att jag måste till tandläkaren
Jag åker till sjukhuset ett par tre gånger i månaden för att reda i min spondylartrit.
Jag måste anpassa mina dagar efter hur jag mår.
Jag kan inte göra allt jag vill.

Jag önskar att jag kunde ha städhjälp för att slippa den biten som tar så mycket energi och ger så mycket smärta.
Jag känner så med dig! Att vissa får det så kämpigt på så många fronter känns så himla orättvist. Och jag förstår att när du har så ont så tar det ju en enorm massa energi och gör allt annat tusentals gånger svårare.
En i familjen har nyligen fått samma diagnos som dig. Hen håller också på att försöka finna rätt medicinering och anpassning av livet. Tufft nog utan att ha övrigt som du har i din ryggsäck så att säga.
Jag hoppas verkligen att nya medicinen ska hjälpa dig! :heart
 
Satan vad ont i fötterna jag har idag.
Slut på arcoxia och ipren har inte samma effekt.
Men nu återvinningen och sen städa.
 
Fick städat och skurat ugnen
Så glad över det.
Nästa helg ska jag ta badrummet.
Städade golv och så där inne men måste skura duschen och väggarna
 
Har såklart svinont och har haft svårt att sova, men nu bara ett tag kvar innan medicin.
Ska be att få nytt recept på arcoxia med då det inte går att få ut förrän 10 maj och jag har slut.
Den är inte supereffektiv men hjälper lite iaf
 
Försökte plugga matte idag.
Gick sådär.
Behover ta ett allvarssnack med sonen imorgon
Men har utvecklingssamtal och möten hela veckan….
Får se hur det går
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
593
Senast: Cosinus
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 679
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 420
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp