Att hitta ett bra jobb

Det är inte det enklaste att hitta ett bra jobb. Jag har krav på mig att söka minst 6 jobb i månaden. Det är en utmaning att hitta så många jobb att söka så jag får söka vad skit som helst. Men sommarjobben har ju börjat komma ut nu. Jag vill ju ha ett jobb på cirka 75% men är tvungen att söka heltider också. Och får jag ett heltidsjobb så är jag tvungen att ta det. Men då får jag försöka söka vidare så jag hittar ett jobb med lagom procent. Visst, jag behöver pengarna egentligen, av femtielva miljoner skäl. Men då hamnar jag ju i läget att tillvaron kommer att bestå av bara tvång och måsten all vaken tid. Och jag vill leva, inte bara existera. Det får vara värt att gå miste om den inkomsten. Livet måste bestå av annat än att bara jobba, sova och äta färdiga maträtter från Ica.

Jag har i alla fall fått in två ansökningar till idag. Fem gjorda den här månaden. Jag skulle fått in en ansökan till idag men hemsidan där ansökan skulle skickas in, var trasig. Jag har felanmält det och hoppas på att kunna skicka ansökan i början av nästa vecka.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 787
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
833
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 341
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp