Att jobba sig rik.

Sv: Att jobba sig rik.

Fast frågan ställdes väl snarare om hur mkt en person tjänar, inte hur mkt ett hushåll tjänar.
 
Sv: Att jobba sig rik.

Fast frågan ställdes väl snarare om hur mkt en person tjänar, inte hur mkt ett hushåll tjänar.

Och min poäng är att det inte finns någon direkt koppling mellan en individs månadsinkomst och begreppet rik eller ha mycket pengar att förfoga över. Fast du har säkert rätt i att det är en bifråga, i TS synvinkel.
 
Sv: Att jobba sig rik.

*kl*

Nu hart jag bara läst de första sidorna. Så vet inte riktigt utvecklingen på de 10 fortsatta sidor.

Men jag måste bara få skriva av mig lite då jag blir lite upprörd!

Det är verkligen BUKE i ett nötskal att misstolka innebörden med frågan i tråden. Kan man misstolka, ja då gör man det, för frågan är kanske aaaaningen otydlig.

Fast nu är du orättvis. Förutom din dubblett och denna post har tråden 281 poster. Det är en diskussion som utvecklas i bästa fall är den konstruktiv. Grundfrågan är utformat i klass med 'hur långt är ett snöre' - svaren blir därefter men ibland tar diskussionen vändningar. Om du ska skälla ut forumister, se till att läsa hela tråden om det inte är så att du har något unikt konstruktivt att säga kanske?
 
Sv: Att jobba sig rik.

Själv tjänar jag en bra bit under 35, men jag anser ändå att jag har en bra lön, och att jag kan unna mig saker, även att jag har häst. Jag har utbildat mig och jag känner mig nöjd med vart jag befinner mig. Och jag vet precis hur det är att ha timjobb och vikariat. Att ta alla pass man kan, i tid och otid och ändå behöva vända ut och in på kronorna för att lyckas behålla hästen. Då är de folk som tjänar >35 rika, inte svårare än så.

Och många många i vårt land anser att om man har råd att ha en häst för sitt eget höga nöjes skull, då är man rik.

Se, det var visst mycket svårare än så.
 
Sv: Att jobba sig rik.

Du ska givetvis jobba med någonting du tycker är givande. Sen är det mycket som är givande som man inte vet är givande förrän man gjort det och fått den erfarenheten. Jag har haft massor med jobb i mitt liv och aldrig känt att jag hellre jobbar än har semester, men jag har två kompisar som känner så. De är poliser båda två.

Sen har jag massor med kompisar som hatar sina jobb och som hade bett mer eller mindre alla på arbetsplatsen att dra åt fanderns ifall de vann på lotto. ;) De är av blandad skala sådär som det är i livet.

Att man mår bra och trivs med livet är betydligt viktigare än vad man tjänar. Och precis som den här tråden visar så handlar det inte så mycket om vad man har för inkomster, utan vad man har för utgifter. Det är svårt att bli rik ifall man får in exakt lika mycket eller mindre än vad man spenderar. Då är det alltid ett plus minus noll-spel.
 
Sv: Att jobba sig rik.

Men, visst är allt relativt med vad som är att vara rik, men i TS värld så är det ju uppenbarligen när man tjänar + 35' . Och TS undrar hur man ska komma dit. Vad jobbar ni med och vilken utbildning har ni mm? Hur svårt är det att tolka det? Sen vad ni besserwissar (som tjänar >35' )

Blir man automatiskt en besserwisser för att man tjänar 35.000?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
584
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 595
Senast: Exile
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 148
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 800
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp