Att köpa ut alkohol till sina barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Att köpa ut alkohol till sina barn

Nu beror det väl kanske vad man menar med väldigt full, jag spyr aldrig och röker det gör jag i vanliga fall, mina barn säger att jag är ungefär som vanligt:angel: fast jag har väldigt svårt att gå rakt:cool: sedan brukar jag prata mer om sex:o och dra historier men dom är vana då jag kan göra det även i nyktert tillstånd.
De gånger det hänt så har vi antingen varit på fest här i grannskapet där vi bor eller så har vi själva haft fest och vi har alltid pratat om det dagen efter, just bara för att jag inte ska gå "över gränsen" och de ska uppleva det obehagligt.

Jag tror att det är bättre att de ser att man kan bli full och ändå sköta sig ..lite svårt att förklara vad jag menar.

Men att låtsas som om man aldrig dricker alkohol och göra det i smyg är att lura barnen tycker jag.
 
Sv: Att köpa ut alkohol till sina barn

*kl*
Jag hör till dem som tycker det är fel att dricka när barnen är hemma, jag dricker så sällan att om jag har plan på att dricka så kan jag göra det när de inte är hemma.
Tyvärr så är det inte ett undantag att barn tycker att det är hemskt när föräldrarna blir onyktra, visst kan man "förklara" efteråt men vad är det man ska förklara:confused: , att mamma/pappa har så taskigt ölsinne att de inte vet när det är dags att sluta dricka:confused: .
Nej jag utsätter inte mina barn för det jag tycker inte det är ok att dricka när barnen är hemma.
Jag skulle heller inte acceptera att andra kom hem till oss fulla, jag kan heller inte dricka om jag ska på fest och det visar sig att det finns barn där. Mina/och alla andras barn ska ju kunna känna sig trygga hemma, inte fundera på när mamma/pappa/ andra bekanta blir fulla hemma nästa gång.
Om du frågar någon som växt upp med drickande föräldrar (inte alkoholister nu utan folk med dåligt ölsinne) om de tyckte det var kul, om du då får ett ärligt svar så är svaret alltid nej.
Jag växte upp med helnyktra föräldrar och jag drack för mycket för tidigt.
Ibland önskade jag dock att de var alkoholister så att jag kunde haft något att skylla deras beteende på:mad: :cry:
 
Sv: Att köpa ut alkohol till sina barn

jag skulle heller aldrig köpa ut till mina tonåringar.

Däremot kan jag inte förstå varför man inte kan dricka så att barnen ser ? jag tycker om vin, särskilt rödvin (men får migrän av det) varför kan man inte dricka ett par glas rödvin en fredag och visa att vuxna faktiskt inte dricker för att bli fulla utan för att det är gott ! Att inte dricka i barnens närvaro - ja då gör väl de likadant - dricker i lönndom.

Mina döttrar som nu är 15 har smuttat på champagne på nyår, de har smakat nån klunk vin och faktiskt sippat lite på en irish coffe. Det gillar inte alkohol så särskilt - och vi har kommit fram till att antagligen är smaklökarna inte utvecklade för alkohol innan det är meningen att man skall börja dricka - precis som andra saker man inte gillar som yngre men älskar med åldern. Jag tycker att man skall ha en realistisk inställning, visa klart vad man tycker är okej och inte men samtidigt inte hyckla.
 
Sv: Att köpa ut alkohol till sina barn

Luff skrev:
Att prata om alkohol i hemmet är den absolut bästa vaccineringen mot ett missbruk (missbruk lika med drängfylla, magpumpning osv).

mina föräldrar har aldrig pratat om alkohol på så sätt att de visat att de verkligen inte vill att jag ska dricka utan det har man förstått ändå. ändå blev min alkoholdebut varken tidigare eller senare än mina vänners.

Luff skrev:
Att förbjuda är INTE att göra alkoholen spännande - det är att visa att man bryr sig.

att förbjuda ÄR att göra alkoholen spännande! hade jag enbart hört förmaningar om att aldrig dricka och hur farligt det är kan jag lova att debuten kommit mycket tidigare och blivit sju resor värre. nu gick den sakta frammåt då man örjade med att smaka först och "dricka sig full" kom senare.

Luff skrev:
Att föregå med gott exempel och hantera alkohol på ett ansvarfullt o måttligt sätt är det enklaste sättet att hantera sitt barns alkoholdebut.

här kan jag hålla med! att ens föräldrar ska kunna dricka vin eller öl till maten eller ta en whiskey framför tvn på lördagkvällen, vad gör det? sen tycker jag att det är bättre att man får smaka hemma första gångerna på de olika sakerna så som vin och öl iaf så man vet hur det smakar innan man får en flaska i handen på någon fest någonstans. jag som har fått smaka hemma kan ju inte påstå att jag blev speciellt lockad till att dricka med vännerna när jag visste hur pass äckligt det var! ;)

/Frida - 23, som har en blivande tonåring i magen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 211
Senast: MML
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 003
Senast: mars
·
Samhälle Jag satt och läste lite i EPA-tråden, och fastnade då på @athena_arabians inlägg om att tonåringar alltid försöker förföra sina...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 073
Senast: lil-sis
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 406
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp