Att komma igång

Jag vet inte hur jag ska göra för att komma igång och göra saker. Tidigare har jag ju gjort saker men jag blev sån här förra sommaren. Oklart varför. Och jag tycker att frågan "vad ska du göra i helgen" är jobbig att få för jag vet ju att jag inte kommer att göra något.

Jag ligger mest i soffan eller hängmattan, men igår lyckades jag bära ut de plantor jag dragit upp inomhus och idag bar jag ner min änglatrumpet och en kapkrusbär från övervåningen där de övervintrat. Det känns som en prestation.

Men även om min egen motor inte fungerar så underlättar det om jag har andra omkring mig. Mina underbara klasskamrater var ju här en dag för några veckor sedan och tillsammans fick vi massor gjort.

Jag har annonserat efter någon som saknar egen mark men som vill odla. Det är några som svarat men som det inte blivit något med. Nu fick jag ett nytt svar i morse som jag hoppas på. Jag tänker att förutom att personen fixar med sitt i trädgården så kanske det också kan hjälpa mig igång så jag gör något. Tror sällskapet kan vara bra. Både nytta och nöje tänker jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 445
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 728
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp