Att komma över osäkerheter

Sv: Att komma över osäkerheter

hehe, ja det är ju det jag försöker. :)
Att övertyga mig själv om att jag är felfri och bör accepteras precis som jag är är lite överkurs ;) Jag är fullt medveten om att jag inte är felfri (har dock inget behov av att vara det heller - usch för pressen!) och har vissa sidor som dels motarbetar det jag försöker komma åt i mitt arbete med mig själv, dels som uppfattas som hårda eller avvisande - speciellt mot folk jag inte vill vara hård eller avvisande mot.
I balansen att lära mig ta hand om mina egna behov och samtidigt vara generös med mig själv mot den andra, är jag rädd att jag bejakar "fel" issues och faller in i gamla mönster. just för att jag inte kan särskilja det ena från det andra i dagsläget. och för att jag aldrig gått den här vägen förut, det är helt oprövade marker.

det är det jag försöker komma åt.

(eller så är jag inne i någon slags metatanke just nu O_o )
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 620
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
31 149
Senast: Badger
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp