Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker få tag i dem men ena handläggaren återkommer måndag enligt telefonsvarare och den andras telefon är upptaget på hela tiden. Inte ens receptionen svarar.
Jag är rädd att det är pappan som sitter och ljuger dem fulla just nu.
De är vana vid sånt. Varför skulle de tro på honom mer än på dig? Om du inte får tag på dem så gör han nog inte det heller. Sitt lugnt i båten. :heart Din släkting kan nog också stå upp för dig, hen vet ju.

Min släkting har pratat i telefon med pappan. Han är hemma hos någon. Sitter säkert och spelar offer och berättar om hur han fick lämna sina älskade små barn med den tokiga häxan med psykiska problem. Jag bryr mig inte om vad nån tycker men oron gnager att han hinner bygga upp en massa support som ser till att han framstår som underbar.
Och ingen på soc svarar!!
Det är inte viktigt att hinna först till soc. De har sett allt du beskriver i tråden förut. Mönstret är ju så vanligt att många av oss som skriver här, och som inte alls jobbar med liknande saker, ändå väl känner igen mönstret. Försök koppla av lite. Just nu oroar du dig för sådant som han vill att du ska oroa dig för.

Fick tag i soc som ringde pappan. Han har lovat att hålla sig borta några dagar och inte kontakta oss.
Ev ska vi ha ett möte Han och jag snart. Tillsammans med handläggarna och prata om den närmaste framtiden.
Barnen och myser. Glor på tv. Spelar tvspel. Spelar kort. De är lite dämpade men hänger med på skämt och kommer och kramar mig när jag går för att plocka disk eller tvätt och sånt. Stora är lite svajig i humöret men svarar upp bra på att jag håller om hen.

Jag skulle känt mig lugnare om pappan lämnat sin nyckel kvar. Så att jag var HELT säker på att få vara ifred. Men det är ok såhär. Ingen kommer hetsa oss ikväll. Jag har möjlighet att pyssla om och lugna utan att få höra att jag klemar bort barnen. Utan att de blir tilltryckta och uppjagade. Vi ska göra chips och se film ikväll nerbäddade på golvet framför soffan med varenda kudde som finns i hela huset❤️

Fick tag i soc som ringde pappan. Han har lovat att hålla sig borta några dagar och inte kontakta oss.
Ev ska vi ha ett möte Han och jag snart. Tillsammans med handläggarna och prata om den närmaste framtiden.
Barnen och myser. Glor på tv. Spelar tvspel. Spelar kort. De är lite dämpade men hänger med på skämt och kommer och kramar mig när jag går för att plocka disk eller tvätt och sånt. Stora är lite svajig i humöret men svarar upp bra på att jag håller om hen.

Jag skulle känt mig lugnare om pappan lämnat sin nyckel kvar. Så att jag var HELT säker på att få vara ifred. Men det är ok såhär. Ingen kommer hetsa oss ikväll. Jag har möjlighet att pyssla om och lugna utan att få höra att jag klemar bort barnen. Utan att de blir tilltryckta och uppjagade. Vi ska göra chips och se film ikväll nerbäddade på golvet framför soffan med varenda kudde som finns i hela huset❤️
Köp en gammal hederlig hasp och skruva fast. På så vis kommer han inte in när ni är hemma.

Han tackade nej till möte imorgon. Skulle visst jobba. Det kan ju inte vara positivt för honom?
Och tydligen hade han en liten Lght att åka till svarade han min släkting. Det var därför han själv sa att han kunde flytta häromdagen eftersom jag är så elak och trycker ner honom inför barnen.

Min släkting har pratat i telefon med pappan. Han är hemma hos någon. Sitter säkert och spelar offer och berättar om hur han fick lämna sina älskade små barn med den tokiga häxan med psykiska problem. Jag bryr mig inte om vad nån tycker men oron gnager att han hinner bygga upp en massa support som ser till att han framstår som underbar.
Och ingen på soc svarar!!
Bygg inte upp fantasier om vem som gör vad och säger vad.

Det sänker dig. Håll fast i vad som verkligen sker. Du fixar detta.

Med fullt bostadsbidrag och underhåll kan jag kanske hålla det flytande till våren. Det ska vissta vara lättare att sälja hus då.
Se till att betala räkningar för el och vatten och sådant som ni behöver.
Strunta i räntorna på lånen.
Banken kommer att jaga er på räntorna på olika sätt men de kan inte stänga av något som ni behöver.
Och de jagar er båda, honom också.
Han har ansvar för att stå för kostnaderna för ert gemensamma hus så länge som han står som ägare på det.

Banken kommer att jaga er på räntorna på olika sätt men de kan inte stänga av något som ni behöver.
Han har ansvar för att stå för kostnaderna för ert gemensamma hus så länge som han står som ägare på det.
Allt står på honom. Jag kan inte ens se vad t ex el eller VA går på. Eller betala det eftersom man loggar in med BankId.
I värsta fall, om elen stängs av så får vi bo hos Släkting tills vi hittar nytt boende. Det blir pappan som hamnar hos kronkalle eftersom det är han som står på allt.

Prata med banken!
Förhoppningsvis är där någon vettig människa som kan hjälpa dig, bättre att förebygga än att komma i efterhand och säga att du inte kan betala.
Ring elbolag - de kan säkert lägga en liten kommentar om att kontakta dig innan de stänger av.

Låt honom betala så länge det går, han barn bor ju där....

Allt står på honom. Jag kan inte ens se vad t ex el eller VA går på. Eller betala det eftersom man loggar in med BankId.
I värsta fall, om elen stängs av så får vi bo hos Släkting tills vi hittar nytt boende. Det blir pappan som hamnar hos kronkalle eftersom det är han som står på allt.
Då så kontaktar du elbolaget och ber om att få betala elräkningen.
Om du inte vet vilket bolag det är så kan du ta reda på det via elnätsägaren.
Vilken det är kan du hitta på kartor.
Eller fråga grannen, de har samma elnät.
Det sitter ett nummer på din elmätare och det kan vara bra att ha det till hands.
Vatten, avlopp och sophämtning kontaktar du kommunen om.
Resten låter du ju mannen ta hand om eftersom att han, precis som du skriver, står på allt.

Det här är bara tämligen enkla praktikaliteter att lösa och vi här på forumet är rätt bra på sådant.
Så fråga oss och vi hjälper dig.

Brukar det inte vara så (med banklån) att man kan få uppskov med amorteringarna, enbart betala just räntorna? Mina föräldrar hade ekonomiska problem en tid och behövde då enbart betala räntorna på huslånet.

Tack så mycket för alla tips! Jag ska sätta mig med det direkt. Jag tror dock att han kommer betala iaf ett par månader även om han inte bor här. Han vill absolut inte få anmärkningar hos kronofogden. Jag tänkte erbjuda att han kan få tillbaka pengarna för tiden han inte bor här efter försäljning av huset. Om det nu blir några pengar kvar då... Det måste jag också kolla upp. Jag måste göra en lista. En nerskriven handlingsplan.

Tack så mycket för alla tips! Jag ska sätta mig med det direkt. Jag tror dock att han kommer betala iaf ett par månader även om han inte bor här. Han vill absolut inte få anmärkningar hos kronofogden. Jag tänkte erbjuda att han kan få tillbaka pengarna för tiden han inte bor här efter försäljning av huset. Om det nu blir några pengar kvar då... Det måste jag också kolla upp. Jag måste göra en lista. En nerskriven handlingsplan.
Erbjud ingenting.
Han har som fastighetsägare ett betalningsansvar oavsett vad ni kommer överens om.
Och det ligger i hans intresse att huset inte blir förstört och går att sälja.
Avstängd el och avstängt vatten är inte bra för honom.
Låt honom ta hand om sina egna intressen och så ägnar du dig åt att ta hand om dina intressen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka